„V Zaklínači 2 nám chýbala sloboda a preskúmavanie. Hráč bol vrhnutý do deja a nemohol len tak utiecť a robiť niečo iné. Teraz môže objavovať svet a príbeh, ako sa mu práve chce, „tvrdí vývojári CD Projektu RED. Otvorený svet bude 30-krát väčšia ako svet druhého dielu série ao 20% väčší ako The Elder Scrolls V: Skyrim. Ak budete chcieť na koni prejsť z jednej strany mapy na druhú, pripravte sa minimálne na 40minutovou prechádzku.

Po známych miestach však bude možné znovu cestovať zrýchlene. Veľkým plusom potom je fakt, že hru by nijako nemalo otravovať načítanie, nový engine totiž neruší žiadnymi loadovacími obrazovkami. Tretí dobrodružstvo sivovlasého zaklínača bude plynulé, pričom ho nemajú brzdiť ani prechody medzi akty alebo kapitolami. > Viac

Zaklínač 4 pravdepodobne nebude?
Viacmenej naznačujú, že po dokončení Zaklínača 3 by sa mal celý tím presunúť na Cyberpunk 2077, ktorý ako už povedali skôr vyjde až v roku 2015.

Adam Kiciński tiež prezradil, že do tejto doby sa predalo 5 miliónov kusov Zaklínača a Zaklínača 2. Čo sa týka vydania Zaklínača 3, Adam Kiciński potvrdil rok 2014, ale dodal, že tentoraz vyjde súčasne na PC aj na konzoly novej generácie. A čo sa týka toho konca, tiež k nemu niečo povedal – hoci potvrdzuje, že pôjde o zavŕšenie Geraltova príbehu, je dosť možné, že CD Projekt ešte nejakú hru vo svete Zaklínača v budúcnosti vytvorí.

Tiež prezradil, že rozpočet Zaklínača 3 je výrazne vyššia ako v prípade oboch predchádzajúcich dielov, za čo môžu najmä konzoly novej generácie, ktoré rozpočet navýšili. A máme sa tešiť na letné E3, kde toho chcú zo Zaklínača 3 ukázať veľa.

Chýbať nebudú ani minihry známe napríklad z Grand Theft Auto. Medzi nimi bude napríklad hádzanie nožov na terč. Geralt ale napríklad môže dostať za úlohu zabiť nejaké monštrum a vy budete musieť používať aj svoje zaklínačské schopnosti, aby ste ho našli. Budete musieť prehľadávať prostredie, používať svoje zmysly a podobne. > eurogamer.cz

Geralt môže ísť kamkoľvek, ale úroveň monštier sa neprispôsobuje hráčovej, takže je lepšie do istých oblastí spočiatku nelézt. Zaútočiť na vás bude môcť ktokoľvek, ak mu budete pripadať ako hrozba. Rovnako tak aj dynamicky generované pořasí ovplyvní „náladu“ kreatúr herného sveta. Na obrázku môžeme ich vidieť, ako Geralt jede na koni ešte s nejakým spoločníkom. Jeho identita ešte nie je známa, rovnako tak, či nakoniec bude v hre boj v sedle. Už teraz však CD Projekt sľubuje možnosť ovládať lode.

> Vylepšilo bude samozrejme aj boj. Geralt sa teraz môže pochváliť 96 bojovými animáciami, oproti dvadsiatke v druhom diele. Aby sme sa ale nedívali len na dlhé animácie, má teraz každý úder svoje tlačidlo, každý trvá približne rovnakú dobu a môže byť prerušený vykrytím alebo uhnutím. > zing.cz

Mimochodom, Geralt má vraj 96 bojových animácií, v dvojke ich mal 20. A konečne nerobí bojové kotúle, ale jednoducho sa rýchlo uhýba a robí piruety, ako to má Sapkowski rád. Celkovo boj doznal zmien, aby bol lepšie ovládateľný a zdĺhavé animácie niektorých pohybov vám neškodili – všetko pôjde prerušiť a uhýbať alebo parírovat.

V okolí budú interaktívne predmety, ktoré pôjde v boji využiť, treba zrazenie včelieho úľa Aard. Samotná mágia bude mať opäť iný systém vylepšovania a modifikovanie základných zranenia. Ďalšie vývojové stromy sa týkajú alchýmie a šermířství, kedy v druhom menovanom sa budú otvárať nové útoky a zlepšovať parírování. Koník bude zároveň prístupovým bodom k vašej hlavnej „truhle“ a áno, tvorcovia sú si vedomí toho, že by to chcelo prehľadnejšie inventár.

Adam Badowski, šéf štúdia opisuje hru takto: „Podmanivý nelineárny príbeh hry Zaklínač 3: Divoký hon sa odohráva v otvorenom svete – svete, ktorý je radosť preskúmavať, je plný dobrodružstva, úloh, pamětihodných postáv a jedinečných príšer. Hráči budú voľne cestovať v lesoch, na jazerách, v horách, v mestách a dedinách, v ktorých žije rozličné obyvateľstvo s vlastnými zvykmi, legendami a problémy. Celý svet Zaklínača 3 je 30-krát väčšia ako celá oblasť Zaklínača 2 “ > games.cz