Všeobecné očakávania je nešváry. Po zhliadnutí ukážky z nového Tomb Raidera na tlačovej konferencii Microsoftu na tohtoročnej E3 asi veľa zábavy z vás zlomila nad Najnovšie dobrodružstvom hrdinky Lary Croft palicu. Lenz Všetky tie výbuchy, akčné schádzaní holé skaly po zadku a vytrhávanie ohryzku z krkové nepriateľov za pomoci ostrého šípu – to je len pozlátko. Pozlátko pre masy, aby sa na Tomb Raidera začali tešiť naozaj všetci. To, že sa „podarilo“ docieliť úplne opačného efektu, je vec INA. Pre nás však moze byt dôležitý ľan ten fakt, že sme za zatvorenými dverami s nápisom Crystal Dynamics videli tak trochu inu hru. Hrateľná ukážka začínala na dažďom postriekať pahorku, odkial Lara hľadela na celý ostrov, u ktorého brehoch sa kývala Parfemy vrakovať zblúdilých lodí a člnov. Už v ten moment si Išlo všimnúť perfektné grafiky, ktora je schopná vykresľovať vo vysokých detailoch hľa Veľmi vzdialená priestranstvo, na ktore sa, podla slov hlavného dizajnéra, budeme môcť postupom času tiez pozrieť. Prísľub otvoreného prostredia hovorí však vzal, minimálne v nami Viedeň deme, dosť rýchlo za svoje. Pohybovali sme sa lenn v pevne stanovených koridorov, z ktorého nešlo vôbec nikam odbočiť. Bolo to sčasti aj logické – jednalo sa o úplný Začiatok hry, teda bolo hráči potrebné vysvetliť ovládaním a čo nejexaktneji priblížiť nové pohyby, ktorym Lara disponuje.

KONIEC STARÝCH Časová > predsa je nie-motorné šplhaním po rímsach a krutý pád do hlbín tam, kde sa nezachytíte za pidi-výčnelok. Lara sa evidentne všeličo priučila od kolegu Nathana Drakea, teda výstup po rozpadajúcom sa vraku lietadla pripomínal nejednu adrenalínové pasáž zo série Uncharted – obzvlášť ak k tomu pripočítate postupné padanie súčiastok, ktorý akoby náhodou držali pohromade presne do chvíle, kým ste po nich nezačali šplhať. Na ďalšom útese začala byť nasej hrdinke zima. Predsa len – šortky a sexy tielko niesu úplne ideálnym oblečením pre podvečerné šplhanie po skale. Založenie ohňa (v engine animácii) znamenalo dve veci. Jednak sme sa konečne mohli zahriať a za druhé sa tu dali premeniť skúsenostné body, ktoré sme nevedomky počas cesty zbierali za každú správnu vykonanú akciu, v Novej schopnosti. Možnosť vyťahovaním šípov zo zabitých nepriateľov príde vhod, len musíte mat ten luk a šíp. Vydali sme sa Preto na prieskum najbližšieho okolím a okrom zvyškov akejsi pradávnej civilizácie lovcov lebiek sme boli za odvahu odmenení spomínaným lukom. Skúška presnosti nasej prvej zbrane odniesla okolo skákajúca srnka, hľa keď sa Lare pri pohlade na mŕtve telo evidentne podlamovali kolená.

PRVÁ KRV > oveľa horšom to však bolo v ďalšej časti demoverzie – totiž pri konfrontáciám s hlavným záporákom, Ktorý si vzal ako rukojemníkov Larinych priateľov. Súhr náhod sa nám síce podarilo utiecť, ale So zviazanými rukami sa toho príliš vymyslieť nedá. Po chvíľke tichého našľapovania kombinovaného s odpočúvaním pátrajúcich strážnych sa nám konečne podarilo nájsť úkryt. Len iba na chvíľu, sám úhlavný nepriateľ už už stláčal prst na spúšti, ale vďaka šikovne umiestneným quick-time prvkom sa nám podarilo oslobodiť, získať zbrane a nakoniec hľa vystreliť. To, že sme o deň skoro videli Laru ako ultimátnej vraždiaci stroj, sa v okamihu rozplynulo. Teraz pred nami bola uplakaná krehká dievka, ktorá mala celú tvár od krvi, v ruke zvierala pištoľ a v hlave mala odhodlaním zachrániť svojich priateľov a dostať sa z tohto opusteného ostrova. To, či sa ho to podarí, uvidíme až v plnej verziám. Ale už teraz vám môžem sľúbiť, že to bude stáť za to.

Čítaj celý článok na: Tomb Raider. (07/2012, číslo 219). Level, strana 34. Predplatné Level