Určite mnohý hráči ktorý si pamätajú Resident Evil, alebo aj tý z terajšej generácie ktorý si ho vyškúšali mi dajú za pravdu, že dnešné horory sa tým starším nevyrovnajú. Možno graficky a atmosferický vyzerajú lepšie ale spracovanie je akési jednoduchšie a pred hráča su priam predhadzované riešenia, predmety a zbrane len aby sa chudáčik hráč v hre netrápil. Potom je z toho strieľačka kde sa Vám pred zbraň hádžu nepriatelia.

Spomeniem tiež že na hre pracuje Shinji Mikami, ktorý je zodpovedný za Resident Evil a prehlasuje, že The Evil Within je návrat ku klasickému survivalu. Atmosféra bude tak desivá, že si každý Váš krok premyslíte a každú akciu či seknutie sekerou si premyslíte, lebo všetko čo v hre urobíte má vplyv na tento desivý herný svet. Hra sa bude nutne odlišovať atmosférou od dnešných hororových hier. Mikami priznal, že na vystrašenie už nebude použivať klasické ľakanie, „vyskočením niečoho s poza rohu“, ale strach docieli prostredníctvom psychologického teroru.

V čom bude teda The Evil Within výnimočný? Poďme si povedať o príbehu hry. Ten je jednoduchý a začína vraždou na psychiatrickom oddelení, kde sa s neznámych dôvodov udomácnila záhadná temná sila. Psychiatrické oddelenie, nemocnica či podobné sme tu už mali a môžeme hru obracať akokoľvek hráč by povedal, že Silen Hill sa tomu veľmi podobá. Nevadí…poďme ďalej možno hra prekvapí v niečom inom, respektíve v tom čo sľubuje.

Hlavný hrdina je detektív, menom Sebastian, ktorý po príchode na miesto činu je spoločne s ostatnými policajtmi napadnutý neznámou silou, po ktorom ostáva v bezvedomí. Po prebudení zisťuje, že sa nachádza v samotnom pekle, v alternatívnom svete plného pretekajúceho kečupu a stratených ľudských orgánov. Cieľ hry je jasný, dostať sa s tohoto pekla von. A každý určite tuší že to bude strastiplná cesta plná prazvláštnych tvorov, či nemŕtvych. Tých bude detektív likvidovať všetkým možným okrem ťažkých strelných zbraní. Brokovnica či samopal sa v hre neobjavia a na likvidáciu budú slúžiť predmety ako nože, sekery, pasce, rozbité fľaše.

Prostredie bude dôležitý prvok hry, ktorý musí každý hráč využiť vo svoj prospech. A každý hráč by mal mať unikátny zážitok v podobe neustále sa meniaceho sa prostredia a rozdielneho scénara. Mikami prezradil, že pracujú na novom systéme emócii ktoré majú do veľkej miery ovplyvňovať hrateľnosť, nič však o tomto viac preradené nebolo, nakoľko je systém emócii vo vývoji.

Po prebudení Sebastian zisťuje, že zavesený na mäsiarskom háku, dolu hlavou. Spolu s ďalšími kolegami si tam len tak visia a čakajú na svoju smrť. O tú sa stará tmavá postava, ktorá sa si náhodne niekoho vyberie a trocha sa zblížia. Sebastian však utečie a to za pomoci predmetov v miestnosti. Keďže osoba alebo indivíduum je slepé, je ľahké odlákať jeho pozornosť hádzaním predmetov po okolí.

Takto opisovali hru ľudia z IGN, ktorý mali možnosť vidieť dve ukážky z hry. Ich dojmy sú viac ako dobré a hra zatiaľ vyzerá nie len veľmi brutálne ale zároveň ponúka klasický hororový survival zážitok.