Svet The Elder Scrolls je určite epický a keď si v ňom budete môcť vybehnúť s kamošmi či xy hráčmi zneje to sľubne. Trh je však presýtený MMORPG hrami a často krát to aj v prípade noviniek dopadne tak, že po roku či menej sa hry stanú Free to Play s mikro-transakciami. Nedopadne takto aj nové The Elder Scrolls Online? Pozrime sa na prvé dojmy z hry.

Skyrim bol veľkým lákadlom aj pre hráčov ktorý sa ťažkým RPG hrám vyhýbajú. Čo v skutočnosti učarovalo toľkým hráčom je otázne pretože Bethesda si urobila svoju domácu úlohu na výbornú a okrem skvelého marketingu vytvorila povedzme si na rovinu veľmi dobrú ale klasickú RPG hru kde nieje nič revolučné prípadne by hra znamenala novú evolúciu RPG. Nič na tom nemení fakt, že je to na fantastické RPG na dlhé večere.

The Elder Scrolls Online

V The Elder Scrolls Online ide hlavne o spojenie sveta a princípov z hernej série a položiť ich do sveta MMORPG. Znamená to aj to, že hráči tak majú možnosť navštíviť miesta ktoré kedysi prechádzali sami a hlavne všetko čo poznáte so singleplayer hry nájdete aj v online verzii.

Príbeh hry je z časového hľadiska vsadený do obdobia niekoľkých tisíc rokov pred udalosťami celej hernej série TES. Centrom udalostí sa stáva Imperial City, kde dochádza k uvoľneniu veľkého množstva energie, čo má za následok nečakanú návštevu v podobe hord Daedro. Všetko to má pod palcom princ Molag Bal, ktorého mokrý sen je spojenie Nirnu a Oblivionu. Všetko sa deje na území Tamrielu a jeho obyvateľia na túto situáciu musia reagovať.

The Elder Scrolls Online

Hoci obyvatelia Tamrielu spoja svoje sily v boji proti nepriateľovi taktiež začnú bojovať proti sebe. Vznikajú tak tri frakcie: Daggerfall Covenant, Ebonheart, Aldmeri Dominion. Tieto pakty vznikli zjednotením jednotlivým oblastí. Daggerfall Covenant zjednotil Hammerfell a High Rock, Ebonheart má najväčšie územie ktoré tvorí Skyrim a Morrowind a Black Marsh. Posledný Aldmeri Dominion tvorý Summerset Isle, Valenwood a Elsweyr.

Hra bude klásť väčší dôraz na PvP a v tomto smere by TES mal ponúknuť niekoľko noviniek na rozdiel od konkurencie. Prvou z nich bude aj to že na jeden server a do jednej hry sa prihlási niekoľko stovák hráčov a všetci sa budú vzájomne vidieť. Z praxe vieme napríklad že na WoW serveroch sú šóri v ktorých sa čaká alebo napríklad v hre Age of Conan hráčov server hádzal do vrstiev kde ste mohli byť s kamošom v rovnakej oblasti ale nie na rovnakom serveri. Bojuje sa o trón a každá spomenutá aliancia tak bojuje o pevnosti a strategické budovy. Medzi také patrí napríklad farma či mlyn a ich udržanie dáva tak predpoklad k obsadeniu ďalších oblastí a hlavného mesta.

Samotný hráč bojuje o Prastaré zvitky, tie dávajú hráčom bonusy ktoré sa dajú využiť v boji. Zvitky treba chrániť a keď ich stratíte snimi Vám ubudne aj na sile. Zvitky Vám teda môžu zobrať protihráči a Vy ich spolu s Vašimi musíte chrániť. K boji hráč proti hráčovi alebo face 2 face dochádza v momente ak protistrana dobije bránu alebo nejakým spôsobom zničí hradbu pevnosti. K tomu im môže dopomôcť napríklad dobivací stroj. Hromadná bitka v MMO hrách zatiaľ nikdy nedopadla dobre a často krát kvôli silným plošným útokom k stretnutiu hráč proti hráčovi ani nedochádza. Uvidíme ako si s týmto poradí The Elder Scrolls Online.

Ak si svoje územie ubránite a získate aj so svojou skupinou Imperial City, ten najlepší s hráčov je automatický dosadený na trón a stáva sa císar. Udržať si žezlo bude obtiažne pretože okrem ostatných skupín ktoré sa budú snažiť mesto dobiť späť môžu sa nájsť a nájdu sa zradcovia aj vo vlastných radoch. Ak sa Vaša oblasť rozšíri bude to ešte ťažšie. Do tohoto masakru sa môžete zapojiť od levelu 10, to je spodná hranica kedy sa do PvP bojov môžete zapojiť.

The Elder Scrolls Online

Ďalším prvkom ktorým sa bude TES Online odlišovať od konkurencie je Interface. Ten má byť prehľadný bez čísel alebo štatistiky. Tak napríklad na obrazovke uvidíte iba kurzor, malú mapu a aktuálny quest. Ostatné fakty o živote či manne sa zobrazujú pri samotnom boji. Životy, manna, sila úderu nebudú vyjadrené v číslach ale iba ukazovateľom ktorý bude smerom nahor či nadol podľa situácie.

Hra ponúka questi v podobe príbehu, ktorý má odviesť pozornosť od toho, že Vás zase niekto posielal len niekoho či niečo zabiť. Každý dialóg je i nahovorený čo je fajn, ale mimika tvári je poslabšia. Tento neduh hra zdedila po Skyrim, okrem toho tiež napríklad aj spôsob prezerania zbraní a predmetov. Stane sa že niekedy sa samotné NCP ktoré quest zadalo sa k Vám pripojí alebo naopak Vy urobíte niekde čistku a neskôr Vám v blízkom mestečku za to starosta poďakuje.

The Elder Scrolls Online?

Bojoví systém je na vlas rovnaký ako sme zvyknutý zo Skyrim alebo aj z množstva iných hier. Boje tak nie sú veľmi dynamické a nepriatelia dokážete aj omráčiť. Poznáte to, ľavým tlačidlom útok, pravým blok, podržaním ľavého silný útok. K rýchlemu využitiu špeciálnych schopností máte k dispozícii šesť slotov + jeden k ultimátnej schopnosti. Tie využívate kedy chcete a ste obmedzený len Vašimi životom, magickou či výdržou. Kúzla sa tak neobnovujú a nemáte žiadne časové obmedzenia kedy ich použiť. Ak stretnete kamošov s rovnakými schopnosťami môžete tak spoločne vytvoriť jeden super útok.

Do boja sa nemusíte púštať za každú cenu a vždy máte možnosť sa schovať a vyhnúť sa nepriateľovi. Nepriateľa môžete oklamať tým, že napríklad sa oblečiete do zbroje ktoré používa jeho tábor. Funguje to iba dovtedy kým sa k Vám niekto nepriblíži až príliš blízko.

Čo sa pohľadov týka samozrejmí je pohľad z tretej osoby a je tu taktiež pohľad z prvej osoby. Čo je negatívum, na obrazovke neuvidíte ruky či zbrane ako sme na to zvyknutý zo Skyrim. Hra ďalej ponúka klasické rozvíjanie špeciálnych schopností ako je alchýmia, kúzelník, kuchár (bez čapice), craftovanie a podobne.

The Elder Scrolls Online určite ponúkne skvelú hrateľnosť, nabité RPG, veľké lokácie a možnosti ako rozvíjať svoju postavu ďalej. Všetko je super, je len otázne či budú hráči ochotný platiť plánovaných približne 10 eur mesačne (okrem zakúpenia samotnej hry), a či hra nezapadne do kategórie „ďalšia MMORPG“.