Destiny nám toho sľubuje, evolúciu a lepší zážitok. Mi sme však už skúsený hráči a neuveríme len tak nejakým rečiam. Uvidíme čo ponúkne skutočná hra. Pozrime sa ale spoločne na to čo nám Bungie nasľuboval a uvidíme čo to bude schopný aj dodržať a aká Evolúcia to skutočne bude.

FPS žáner pre niekoho znamená hrať hru nielen prostredníctvom klávesnice a myši ale aj prostredníkom ovládača. Ak si to vyskúšal PC-čkar tak s krčovytím záchvatom nervozity to určite vzdal po niekoľkých minútach. Ak hráč nieje naučený hrať FPS hry na konzolách je to skutočný problém. Halo bola prvá hra ktorá FPS žáner nejako priblížila a umožnila vôbec kvalitne si zahrať.

Bungie kedysi patrilo Microsoftu teda snimi exkluzívne spolupracovali, to však ale Bungie nechcelo a potrebovalo sa preniesť ďalej. Mali pocit, že dokážu vyvíjať aj lepšie hry ako je Halo. Teraz už nepôsobia pod hlavičkou Microsoft ale idú vlastnou cestou a mi Vám prezradíme čo zatiaľ vieme o hre Destiny a čo na nás Bungie chystá.

Príbeh je jednoduchý ale zahaleným rúškom tajomstva. Zem a jej obyvatelia prežívali zlatý vek, ktorý však rýchlo skončil a niečo zem zasiahlo a zničilo takmer celé ľudstvo. Zachránil Traveler alebo inak Cestovateľ. Tento záhadný spasiteľ ľudstva zachránil svet pred zničením a hŕstka ľudstva pod jeho záštitou založila mesto Tower. Novú nádej ľudstva. Pod záštitou preto, lebo Cestovateľ je veľká biela guľa alebo ďalší „mesiac“ ktorý hneď pri zemi stojí na jednom mieste. Cestovateľ sa pre záchranu ľudstva obetoval.

Vy vstupujete na scénu v momente keď mesto musí byť chránené pred príšerami ktoré medzičasom Zem zamorili. Tie samozrejme chcú posledné útočisko ľudstva zničiť a je len na Vás im ukázať prstom aj skutkom že sa tak nestane. Príbeh týmto zatiaľ končí, aspoň podľa Bungie by ste príbeh mali tvoriť Vy sami. Bungie vytvorí základ a ako to celé dopadne je na Vás. Mali by sme zabudnúť na klasické plnenie questov.

Oznámené boli tri postavy, i keď pre tak „epický“ svet toho bude viac. Aspoň by to hráč predpokladal. Poznáme Huntera, Titana a Warlocka. Každý má svoj vlastný štýl boja, Sniper bojuje skrýtí a na ďialku, Titan priamo a blízko z veľkými zbraňami a Warlock je kúzelník vyťahujúc zajačikov z klobúka, samozrejme že nie. Mágiu mohli využívať ľudia až po príchode Cestovateľa, ktorý chráni mesto. Magickej sily však ubúda a nedokáže mesto chrániť do nekonečna.

Hru bude možné hrať buď ako klasický singleplayer alebo budete Destiny hrať ako MMO. A práve o to ide. Vytvárať kooperáciu, združovať sa a spoločne riešiť misie a tiež „čo ďalej“. Bungie sľubuje návštevu Marsu alebo iných planét a ich stratených miest ktoré vznikli v čase zlatého Veku.

I keď to všetko zneje fantasticky reálne nikto nevidel žiadnu scénu z misie či iné herné video. Existujú iba reči ako to bude vyzerať. Tak si povedzme ako to teda bude, predstavte si že na svojej ceste po apokalyptickom svete narazíte na ďalších hrdinov ktorý na tom budú veľmi zle a útok netvorov alebo misiu nezvládajú. Vy im v boji pomôžete a zachránite ich a buď sa k misii pripojíte alebo si pôjdete vlastnou cestou. Či môžete iných hráčov nechať ponechať ich osudu nevieme.

Vaše rozhodnutia a rozhodnutia hráčov totiž hru ovplyvní. Teda či sa jednotlivých misií zúčastníte alebo nie ovplyvní to nieje len Váš herný svet ale aj iných. Ako to budete vedieť? Čo sa deje v meste Tower i keď nebudete za monitorom? Bungie plánuje prepojiť hru s mobilnými telefónmi. Je asi nepravdepodobné žeby sa hra dala striemovať ale budete nepriamo zasahovať do misii, dávať rady, plánovať či dohadovať sa s priateľmi alebo dá Vám niekto vedieť že vykašli sa na rande a reálny svet a poď riešiť misiu.

Každá Vaša akcia neostane bez povšimnutia, to znamená že i keď budete konať na vlastnú päsť budete odmenený. Zbrane si budete zostavovať sami a budete môcť ich špikovať do detailov. To isté by malo platiť o oblečení či brnení. Takže trápne stretnutia v podobe dvojičiek by nemalo nastať. Rast Vašej postavy, výzoru a sveta by mal byť dynamický a vždy nevšedný. PvP bolo v hre taktiež potvrdené, akou formou to bude riešené však nieje jasné.

Možno niektorý začínajúci hráči alebo hráči ktorý nemajú respektívne majú život a nemajú čas čítať dlhé návody a zložité postúpi, sa zľakli a povedali si, nič pre mňa. Bungie nám ale tiež sľubuje, že hra bude vybilancovaná tak že ju budú mať radi aj hardcore hráči aj začiatočníci a že bude intuitívna bez potreby hľadania a čítania dlhých návodov a postupov.

Hudbu už má Bungie zmáknutú a orchester s Martym O´Donnelom pre nás už pripravil ďalší epický kúsok hudby. Hra pôvodne mala uzrieť svetlo sveta v roku 2013. To reálne ale asi nebude možné a Activision ohlásil, že Bungie im nepredložil žiadne hry pre rok 2013.