Jackie Estacado je hlavou mafiánskeho klanu. Okrem toho, že disponuje veľkou mocou a peniazmi, nosí v sebe ešte jedno tajomstvo. Je posadnutý temnotou, ktorá ho zožiera zaživa, no nedovolí mu zomrieť. Táto tiež predstavuje lukratívny artikel pre spoločenstvo menom Bratstvo, ktoré o temnom tajomstve vie a snaží sa ho získať pre svoje vlastné potreby. Jackie by sa jej vzdal, ak by sa mu temnota nevyhrážala jeho priateľkou. Ocitá sa tak na pomyselných váhach a ako jazýček používa temné chápadlá.

Od vydania prvého dielu Darkness uplynuli už štyri roky a bremeno vývoja po Starbreeze na seba zobral tým Digital Extremes. Autori sa od začiatku na nič nehrajú a verne kopírujú komiksový štýl predlohy, ktorý je temný a krvavý. Tak isto sa neskrývajú za pozlátko ako iné firmy, že ide o niečo viac ako o tupú strieľačku v koridore. Nedávajte si ružové okuliare, pretože The Darkness II patrí práve sem.

Hlavným rozpoznávacím znakom definujúcim hru je personifikácia temnoty do činov hrdinu. Jackie ovláda okrem svojich dvoch rúk ešte chápadlá, s ktorými dokáže neuveriteľné kúsky. Ľavým preukazuje zručnosti so zaobchádzaním s objektmi, pravým trestá okoloidúcich nešťastníkov. Čo to ale znamená v reále? Uchopovacie chápadlo, samozrejme, slúži na zobratie rôznych predmetov vo svete, ktoré môžete použiť ako štít proti guľkám alebo ich hádzať. Ak je to predmet ostrého charakteru, vytvoria rozdvojenú osobnosť z takmer každého záporáka, roxory a tyče rôznych priemerov ich zasa priklincujú o stenu. Chápadlo však nepohrdne ani zdvíhaním samotných nepriateľov osobne a s radosťou pomáha pri interakcii s rôznymi elektrickými rozvodmi alebo zamknutými dverami. Pravá ruka diabla zasa bolestivo trestá. Môžete ňou máchať všetkými smermi. Zmetie všetko, čo jej stojí v ceste. Pri kombinácii oboch chápadiel sa nepriatelia rozpadajú doslova na kusy a slabším žalúdkom takýto pohľad môže spôsobiť nevoľnosť. Dekapitácie, štvrtenie alebo prienik ako vo filme Votrelec.

Samotné chápadlá sú síce cool, no hrdinove ruky sa zatiaľ len prizerali a tiež by sa rady priložili k dielu. Obsluhovať budú samopaly rôznych veľkostí a kalibrov, brokovnice, pištole a nechýba ani dvojité držanie zbraní. Voľné sloty sú síce len tri, no nemusíte sa obávať, že by niekedy zívali prázdnotou kvôli nedostatku munície. Ľavý a pravý slot slúži pre slabší kaliber ako pištole a menšie samopaly, vrchný je pre kalašnikov, M4 alebo brokovnicu. Malé zbrane môžete držať v oboch rukách naraz, čím zvýšite palebnú silu, no stratíte možnosť presného mierenia na diaľku. Ak sa raz naučíte ovládať súčasne zbrane aj chápadlá, dostaví sa požadovaný pocit satisfakcie nad dobre roztrhnutým nepriateľom, zatiaľ čo zbrane zložia troch v diaľke.

Každá výhoda má samozrejme aj svoje proti. Nevýhodou temnoty je to, že si veľmi dobre nerozumie so svetlom. Budete preto musieť zničiť jeho zdroje ako pouličné lampy a stropné svetlá, respektíve sa držať v tieni alebo hľadať alternatívnu cestu. Tejto slabiny začnú neskôr využívať aj nepriatelia, ktorí pri sebe nosia silné baterky alebo halogénové lampy. Tu to bohužiaľ autori trochu prehnali, pretože v prípade osvietenia nevidíte vôbec nič, obraz sa príliš prepáli bielou a na vykľučkovanie máte len zopár sekúnd. Prepálené sú aj všetky indikátory na obrazovke, takže nevidíte ani kam idete a ani koľko máte zdravia.

Ďalšou nie veľmi rozvinutou vlastnosťou je upgrade temnoty. Zozbierané body za nebožtíkov pri fialových portáloch vymieňate za schopnosti pre svojich maznáčikov. Všetky sú však prvoplánované a ak by chýbali, tak až na pár výnimiek ako roj múch, tak by ste ich oželeli. Väčšina je len na to, že boostuje už nejakú implicitnú vlastnosť postavy, resp. ju inak kozmeticky upravuje a nemá radikálny dopad na hrateľnosť. Z radiálneho stromu môžete rozvíjať vylepšovania do zbraní, napr. väčší zásobník alebo exekúcie protivníkov, ktoré pridávajú zdravie, či posilnenie temnoty spôsobujúce rýchlejšie liečenie, alebo damage, pokiaľ je Jackie skrytý v tieni.

Čítaj celé: sector.sk