Thief držal informácie ešte dosť na uzde a mi sme vedeli iba niekoľko málo detailov o hre. Prednedávnom sa však uskutočnila prezentácia na ktorú boli pozvaný popredné herné magazíny. Čo sme sa mohli o hre dozvedieť?

Každý fanúšik hernej série Thief bol určite ako na ihlách keď sa dočítal o novom reštarte hry. Niektoré informácie sme už zverejnili už v tomto článku, boli to však útržky v porovnaní stým čo Vám prostredníctvom Eidos Montreal ponúkneme teraz. Niektorým redaktorom sa totiž pošťastilo si zahrať prvú misiu z hry, čo je približne polhodinové demo Thief. V tejto prvej misii mali za úlohu ukradnúť z nevestinca House of Blossoms zlatý medailón.

Každý stíska ruky, každý okusuje nechty v očakávaní, že Thief si zachová pôvodné korene lebo ako je to v dnešnej dobe zvykom, hry sa len zjednodušujú. Eidos, však v každej svojej oficiálnej správe či infoške uisťuje fanúšikov, že hra bude ako pôvodný Thief dokonca lepší. V hre tak budete musieť využiť rýchlosť, ostražitosť, chytrosť a neviditeľnosť v prenesenom zmysle slova.

Čakajú na nás tmavé uličky a drastický svet, ktorý bude plne kontrastovať s interiérmi hry s teplými farbami a príjemným vybavením. Netreba zabúdať, že hráte hru kde je hlavný hrdina zlodej čo logicky znamená že to nieje zbehlý bojovník. Hra sa bude prechádzať predovšetkým bez-konfliktne a musíte sa doslova pohybovať ako „duch“. Hra bude hlavne o otáčaní sa, krčení, vykukovaní, tlačení sa k stene, skrývaní a čakaní na príležitosť.

Hrdina je neustále v interakcii s prostredím a Garreta vidíte (jeho ruky), ako neustále niečo robí s rukami, pridržiava sa, krčí niečo a podobne. Do hry respektíve do misie budete vždy interaktívne vstupovať a nečakajte iba to že Vás hra vyhodí na jeden okraj mesta, napíše kam a koho máte okradnúť. Vždy to bude dynamický vstup, tak ako to bolo v prípade prvej predstavenej misie, kde Garret naskočil na jeden z uháňajúcich kočov na ktorom si vypočul rozhovor strážnikov o tom kde jeho najbližšia okradnutá obeť bude.

O dizajn a grafiku sa postará engine Unreal 3. Eidos tak sľubuje množstvo interaktivity, NCP vo veľkých počtoch a čo je najlepšie veľmi málo nahrávacích loading obrazoviek. Tu mnohých ale aj mňa prekvapili, hlavne tým, že hra bola ohlásená pre PS4 a nový Xbox a existoval tak predpoklad, že hra pobeží na novom engine Unreal 4.

V deme by ste si hneď všimli, že hra ponúkne množstvo skrýš a hlavne využitie tieňov na to aby ste sa stali neviditeľný. Tak napríklad ak niekto nesie fakľu a prechádza okolo krabíc či podobných predmetov, môžete to využiť vo svoj prospech a proste prebehnúť spolu s pohybujúcim sa tieňom z fakle. Tiene tak nevytvárajú len veľké predmety ale aj tie menšie a tie budete môcť využiť vo svoj prospech.

Hra samozrejme ponúka aj iný štýl hrania a to ten akčnejší. Ak budete nútený alebo ak budete chcieť, stráží sa môžete zbaviť aj priamym kontaktom. Či už uspaním alebo priamo v boji. Máte možnosť tak urobiť s každým koho stretnete alebo byť skutočný duch.

Garret má k dispozícii zbrane v podobe obušku a luku. Obušok slúži na tiché omračovanie nepriateľov zo zadu alebo z tieňov. Luk má zase k dispozícii viac druhov šípov ktoré slúžia na rôzne účeli. O nich sa veľa zatiaľ nevie. Hra po skúsenostiach z Deus Ex: Human Revolution ponúka nielen FPS pohľad ale aj pohľad z tretej strany čiže TPS. TPS len v určitých situáciach ktoré tak uľahčia orientáciu. Fungovať by to malo dobre tak ako to bolo v prípade Deus Ex.

V deme z hry Thief sa dalo hneď všimnúť už spomenuté kontrastné prostredie. Po vniknutí do nevestinca by sa dalo prostredie nazvať príjemne teplým až romantickým. Sviečky, lampy a príjemné teplé farby sú skutočným opakom toho čo vidíte vonku na drsnej ulici.

Niekoľko krát sme spomenuli, že Garret bude mať k dispozícii Focus. Ten mu bude nápomocný vždy ak sa stratí a bude potrebovať navigovať na dôležité miesta, ak potrebuje páčiť zámok, či spomalí čas pri súboji. Mnohý fanúškovia si mysleli, že to bude dôvod na smútok a hra sa tak stane veľmi ľahká. Čo je dobrá správa, že Focus sa dá využiť iba raz a podľa Vášho uváženia.

Ak by som sa vrátil k demu tam tvorcovia hovorili až o niekoľkých spôsoboch ako môže misia skončiť. V deme bolo v prípade prvej misie spustený alarm hneď potom ako Garret ukradol diamant. Bolo to zámerne aby bola predstavená akčná časť hry. Garret nezvládne veľa nepriateľov naraz, ak si použije Focus môžu to byť až 4 strážcovia naraz. Takáto hra sa neodporúča a Garretovým najlepším priateľom sú skrýše, tiene, rýchle výpady a útek.

Hráčovi okrem Focusu bude nápomocný sám Garret. Ten svojimi myšlienkami a komentármi často krát nenútene radí hráčovi čo robiť. V deme bolo zaujímave sledovať ako Garret unikal z obkľúčenej budovy a to tým, že na stráže zhodil špeciálnym šípom sochu a zostávajúceho omráčil obuškom. Boj by mal byť odlišný ako ho poznáme z iných hier, detaily však odhalené neboli.

Ak mám byť úprimný keď Eidos priniesol nový Deus Ex: Human Revolution, podarilo sa im to na výbornú. V prípade reštartu Thief sa zatiaľ dá hovoriť len pozitívne. A ak tvorcovia dodržia sľúbené určite nás čaká pôvodný Thief v novom kabáte.