Kedykoľvek sa povie Borderlands, spomíname na prezentáciu hry, ktorá sa odohrala pred niekoľkými rokmi na Games Convention, dnešnom Gamescomu. Vtedy ešte do Lipska prišiel Randy Pitchford so svojím oddaným tímom, aby novinárom predstavil „tú hru s miliónom zbraní“. Lenže prezentácia prebehla v veľa rozpačitom duchu, hra sa vtedy navyše ešte nemohla pochváliť svojím štylizovaným grafický kabátikom, a tak po nejakých 30 minútach odchádzali novinári z hermeticky uzavretej prezentačné kukane značne rozladení. V nasledujúcich reportoch a preview sa písalo o tom, že Gearbox Software chystá podivnú strieľačku s náhodným generovaním Loot a že sa to všetko bude odohrávať na pieskom zaviate, rozum-maj dokonale strohé, planéte Pandora.

Borderlands 2

Jednoducho povedané, nič nenasvedčovalo tomu, že sa z Borderlands stane hit. Vývojári ale po nečakanom fiasku prvého kola informačného príkrmu hladných novinárov nepodľahli panike, zamkol sa vo svojich kanceláriách Richa a dokázali nemožné. Vďaka zmene grafického štýlu, prepracovanie RPG systému a hlavne skvele fungujúci multiplayerové kooperácii dokázali zaujať dostatočný počet ľudí a právom sa mohli kolektívne búchať po ramenách. Hra vstúpila na trh pravou nohou, nebývalo sa jej darilo a nie je preto divu, že sa dnes môžeme dopodrobna baviť o chystanom pokračovaní.

Borderlands 2

DO LONDÝNA!
Neváhali sme a začiatkom júla prikývli na ponuku vydať sa ako jediní český zástupcovia za Borderlands 2 do Londýna. Sympatické bolo už len to, že si vývojári dali na svoje európskej tour naozaj záležať a v žiadnom prípade nehodlali opakovať informácie z nedávnej E3. „Predstavovať budeme RPG systém a prvky s ním spojené, počas necelých dvoch hodín hrania ale úplne prirodzene odhalíte o oveľa viac vecí, vďaka ktorým sa začnete na Borderlands 2 možno až chorobne tešiť,“ varoval s úsmevom hneď na úvod viceprezident Gearbox Steve Gibson a bez otáľania pozval novinárov k strojom.

Aby nevznikla panika hneď v úvode, musíme vám potvrdiť, že Borderlands 2 idú po cestičke, ktorú vyšliapal prvý diel, len tu a tam odbočí novým smerom a poteší hráčov vecí, ktorá v pôvodnej hre chýbala. Všetko pritom zostáva aj naďalej zabalené do pestrofarebné krabice s nápisom Š-lLENOST, okolo ktorej tancovať róbu-‘tek Claptrap a núti vás počas hrania nevedomky nasadzovať zákerný úškľabok. Alebo snáď poznáte inú hru, v ktorej môžete poslať k zemi mutanta s FORBE-sem na chrbte? Nehovoriac potom o tom, že si na onom automate môžete zahrať o to, čo z mŕtveho chudáka vypadne. A čo viac, už ste počuli o Malé Týne? Nie? Tak ešte moment vydržte.

Štvrorka Z Pandory
Najprv je nutné predstaviť si štvoricu hrdinov, ktorá v mnohom pripomína osadenstvo pô-vodného kvarteta, ale prichádza s niekoľkými zá-sadními vylepšeniami. Prvým je Salvador, ten svalnatý chlapík z obálky, ktorý na rozdiel od Brick z prvého dielu vie strieľať z dvoch zbraní naraz. Ďalej je tu Axton, vojak spoliehajúci sa na rýchlopalné veže rovnako ako kedysi veterán Roland. Tretím do partie je assassin Zero, ktorý sám zo seba dokáže vy-tvoriť návnadu, alebo sa na chvíľu zneviditel-niť. No a nakoniec zástupkyňa, ehm, nežného pohlavia, siréna Maya, ktorá sa spolieha na svoje psychické útoky, v ktorých spôsobu používania sa však líši od svojej predchodkyne Lilith. Dohromady tvorí názorovo veľa pestrú zberbu a je len škoda, že si na účely sin-gleplayeru môžete vybrať len jednu po-stavu. Ostatní môžu do príbehu skočiť v ko-operáciu, ktorá je po vzore moderných trendov spracovaná s dôrazom na instantné možnosť začať hrať aj skončiť kedykoľvek.

„Najlepšia voľba pre rýchle hranie len Gunzer-krýh,“ prehodil jeden z PR manažérov a prisadol. „Je to silák, dostane sa na miesta, kam sa iní odváža len pri vzájomnej spolupráci a dokáže sa poriadne naštvať,“ pokračoval a počas chvíľky nás o tejto voľbe presvedčil. A napokon, prečo nie? Salvador je mlčanlivý sympaťák a vzhľadom k tomu, že sa celá Pandora naháňa za pokladmi, silné paže sa v šarvátkach nestratí. Ešte než sme sa mohli do samotného hrania pustiť, čakal nás bonbónik v podobe nie-koľkých desiatok skill pointov, ktoré doslova volali po tom, aby sme ich v menu priradili ponúkaným schopnostiam.

Čítaj celý článok na: Borderlands 2 (08/2012, číslo 220). Level, strana 11-15. Predplatné Level