No tak takto nejako si predstavujem závody autičiek. Je pravdou, že POD sa absolútne nemôže vyrovnať GP2, ale POD zasa nie je simulátor! POD sú proste a jednoducho závody futuristických áut, je to tá pravá od-dychovka. Ked si tak skúsite predstaviť Mega Race a Fatal Racing dohromady, pridáte z toho. uberiete z tamtoho, dostanete práve POD. O co vlastne v hre ide. Planéta IO bolo úspešne a v dosť krátkom case kolonizovaná. Banícka kolónia celé roky prosperovala, až jedného krásneho dna … Až jed¬ného krásneho dna sa stala v jednej odľahlej bani nehoda. Na povrch sa dostala neznáma hornina a tá priniesla celej kolónii skazu. Vela kolonistom sa podarilo utiecť, niektorým nie. Niektorí z tých pozostalých tam chceli zostať, pretože ich vzrušovalo bojovať o posledné miesto na poslednej lodi kolónie, boj o život v zabijáckych pretekoch.

TI, ktorých tam nechali, nemali inú možnosť, ako bojovať s týmito fanatikmi. Závody POD boli na svete. Nemilosrdné sácanie na trati, prudké zákruty, kadejaké nebezpečné zátarasy, skoky a zlomy ciest, ktorými sa rúcajú super vymackané stroje. Rúcajú sa k cieľu týchto závodov a hlavná cena je… život. Takto nejako by sa dala opísat jedným od-stavcom pointa tejto vcelku výbornej hry. Pekne po poriadku si teraz povieme o hre trochu podrobnejšie. Hra beží pod Oknami 95 a už úvodné intro spravilo na mňa dojem. Je pravdou, že moje Okná 95 bežia v trochu väčšom rozlíšení a preto intro bežalo v takom malom okienku, že to bolo až nádherné. Neviem, asi mám slabosti na mrnavé veci 🙂 Ale nemôžem zase povedať, že by hra bola nejako extra nenáročná, predstavte si takéto obyčajné závody a už je P150 málo. Hra síce pobeží vcelku plynulo, ale sem tam to začne nechutne trhať a nálada klesať. A pritom grafika nie je nic moc super, také obyčajné textúry autíčka síce velmi skrášlia, ale dopočul som sa, že lepší procesor=lepšie textúry. Neviem, nemôžem potvrdiť, nemám k silnejším procesorom prístup. Zato animácie a vôbec celá rozpracovanosť závodov a auticiek je velmi dobrá. Hrác si jazdi po cestách-necestách, tuneloch kde je tma jak v pitly“ (ako u nás v Blave zvykneme povedať) a sem-tam svetielko v zátačke, po slepých uličkách, ktoré končia veľkým zlomom a pokračujú druhou cestou atd. atd… Muzika v pozadí je taká tichučká a taká nejaká nevtieravá. že som si ju moc ani nevšímal. Zvuky, nárazy, vrčanie, piskot pneumatík, preraďovanie – to všetko by som zaradil k lepšiemu priemeru. Ovládanie autícok je vcelku výborné, problém však je v preťažení procesoru a tým hratelnosť dosť trpí. Jedna z dobrých hier na uvoľnenie. Ked vás všetko omrzí, POD je správny liek na odreagovanie sa od všetkého. Avšak FBI naďalej skúma príčinou nehody baníckej kolónie na IO. Bude nehoda objasnená skôr, než sa veľké závody o život skončia?