Hneď štyri tlačové konferencie zorganizovalo Nintendo v priebehu E3 2012. Bohatý program otvoril Satoru Iwata, ktorý vo svojej keynote predstavil zásadné prvky konzoly Wii U a jej ovládače. Ten dostal meno GamePad a ľahko inovovaný dizajn, v ktorom dotykový displej doplnili vedľa tlačidiel a smerového kríža ešte dve analógové páčky. Odhalený bol tiež Pre Controller, gamepad podobný xboxovému, ako signál zameranie nielen na casual publikum, ale aj na hardcore hráčov.

Na Iwatovu one-man show neskôr nadviazala regulárny, veľká tlačová konferencia Nintenda, venovaná prevažne Wii U, jeho hernému line-upu, službám a podpore tretích strán. Nasledoval uzavretý vývojársky panel (venovaný prevažne technológiu) a Software Showcase, kde si veľké N doplnilo resty a odhalilo pôsobivé množstvo pripravovaných titulov pre 3DS.

nintendo e3 2012

JAPONSKÁ ZÁHRADKA> Hlavnou hviezdou programu Nintenda bol bez diskusie Shigeru Miyamoto. Ten sa v rozverné úvode novinky ujal predstavenie hry Pikmin 3, pokračovanie originálnej série záhradkárskych stratégií. Bohužiaľ, energia, ktorá sa valila z úvodnej desaťminútov-ky, nevydržala dlho. Následné prezentácia vlastností, služieb a hier Wii U už trochu chýbala presvedčivosť.

Zásadné zdôrazňované prvky sú Full HD grafika (výkon novej konzoly bude podľa zverejnených špecifikácií na úrovňi súčasnej generácie konzol), sociálne prvky, mediálne služby v spolupráci s Netflix alebo Amazon a potom možnosti gamepadu. Medzi zdôrazňované prvky patrí využitie dotykového displeja ovládača kreatívnym spôsobom na ovládanie a tiež prenos obrazu z veľkej televízie a možnosť pokračovať v hraní na menšie obrazovke gamepadu.

Čítaj celý článok na: E3 Konference: Nintendo (07/2012, číslo 219). Level, strana 24-25. Predplatné Level