Po odhalení že Phantom Pain a Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes sú jeden a ten istý titul a že Hideo Kojima sa len tak hraje s hráčmi a hernou komunitou bolo zverejnených ešte niekoľko maličkostí. Kojima prezdradil, že hra bude skutočne otvoreným svetom ktorý bude pripomínať hry ako Skyrim. Samozrejme Kojima ako Producent a Režisér hry sa bude snažiť dodržať slovo. V MGS sérii sme viacmenej navyknutý, že herný obsah je pred nás naservírovaný a hráč veľkú možnosť ako sa vyhnúť tej či onej ceste nemal.

Bude zaujímavé sledovať ako sa séria bude meniť a tiež ako nato zareagujú samotný hráči. Otvorený svet začína byť dosť v móde a tvorcovia nových hier tlačia túto možnosť do popredia ako hlavné lákadlo. V Metal Gear Solid 5 to má všetko umožniť nový Fox engine.

Ak som spomenul Fox engine, nachvíľu sa pri ňom zastavým. Na akcii GDC v San Francisku nebol zverejnený len trailer hry ale aj možnosti ktoré nový Fox engine ponúka. Je to samozrejme vec názoru ktorý engine je ten najlepší a ktorý ponúka toho viac. Jedno je jasné, že Fox má čo ponúknuť a scénky v prezentácii vyzerajú úchvatne. Všimnite si najmä scénky kde sa mení denný čas s nočným alebo sa mení počasie, vždy to vyzerá fantasticky a úchvatne. Fox má totiž v databáze každý objekt a ten sa správa za každých okolností inak to znamená, že reaguje na počasie, čas či nasvietenie.