Po trilógii legendárnych titulov sa vývojári rozhodli pre niečo iné ako len ďalší diel pokračujúcej v dobrodružstvo Kratosa. V priebehu hrania sme si totiž mnohokrát položili otázky zaoberajúce sa jeho životom predtým, než nám vpadnul do rúk a začal zabíjať všetko, čo meria aspoň tri paneláky a váži päť stoviek slonov. Musí byť asi všetkým jasné, že predtým o mnoho slabší a neuznávanější nebol, pričom obrovskí bossovia v kombinácii s jazerami krvi v jeho živote vždy boli na dennom poriadku, ale nemal nejaký príbeh? Čo takto, kde a ako sa narodil? A ako sa stal bohom vojny? Presne takéto otázky sa rozhodli vývojári zodpovedať prostredníctvom God of War: Ascension, v ktorom je Kratos „obyčajným“ človekom smerujúceho na vrchol. Hra ale prináša oveľa, oveľa viac než len návrat do jeho minulosti. O nič z toho ale v dnešnom článku ani zďaleka nejde, jej hlavným bodom je totiž prvýkrát uvedený multiplayer, pretože práve na jeho kobylku bola hráčom v Bete daná možnosť sa pozrieť. > gamepark.cz

Najväčším problémom pri vývoji multiplayeri vraj bola technológia samotná, pretože multplayer štúdio nikdy nerobilo a nemá s tým skúsenosti. Ako sa teda zbaviť lagov, ktorý by zážitok z hry kazil? Obzvlášť u takto rýchle akcie, ktorá je takmer bojovky? Predvídanie. Vývojári totiž vyriešili problémy s lagováním šalamúnsky. Nečakajú na dokončenie animácie, až sa meč dotkne súperovho tela. Akonáhle vydáte pokyn k seknutie, idú dáta cez servery a už sa môže počítať s tým, čo to urobí. > games.cz

God of War bola a pre mnohých stále bude čistá singleplayerová série, ktorá multiplayer zas tak moc nepotrebuje. Ostatne, jedným z dôvodov, prečo zatiaľ nevyšli naše dojmy z multiplayeru Gow: Ascension je intenzívny nuda a šeď, ktorú Aleš pri hraní mulťákov prežíva. Zatiaľ si to ale vysvetľujeme minimom obsahu sprístupneného v Bete a nechceme multiplayer hodnotiť podľa odrobiniek, takže čakáme, až pribudne niečo ďalšie. Aby sme to ale vôbec stihli, teda nie my, ale tvorcovia, pretože Gow: Ascension vychádza už za necelé dva mesiace, teda 13. marca. > games.cz

Po zakúpení God of War: Ascension, vychádza 12. marca exkluzívne pre konzoly PlayStation 3, stačí vložiť disk do mechaniky a v hlavnom menu sa vám objaví ikonka The Last of Us. Pod ikonkou sa budú skrývať informácie ako získať zadarmo prístup k demoverzii The Last of Us, vo chvíli kedy bude k dispozícii. > dennik.cz

Na začiatku si musíte vybrať, ku ktorému bohovi sa budete modliť (v Bete sú k dispozícii Ares a Zeus). Postava patriace pod každého z bohov bude mať iné vlastnosti a schopnosti, čo znamená, že napríklad Ares má postavy disponujúci ohnivými kúzlami, zatiaľ čo postavy patriace pod Dia kúzla blesková. K videniu sú v Bete ešte treba Hádes alebo Poseidon, ale zdá sa, že by niektorí mohli ešte pribudnúť, pretože sú aj nejaká voľné miesta.

Akonáhle si zvolíte svojho boha, začína menší tréning, kde si môžete vyskúšať rôzne kombá, ale ak ste hrali niektorú z predchádzajúcich hier série God of War, budete veľmi skoro doma. Akonáhle skončí tréning, už sa na vás bude mračiť vaša postava v menu, kde si môžete vylepšovať jeho vybavenia a kúzla az God of War sa náhle stáva tak trošku RPG. > eurogamer.cz

Nehráte multiplayer? Nezaujíma vás hra vo viac hráčoch? Nebojte sa. God of War: Ascension bude samozrejme obsahovať aj hru pre jedného hráča. „Nechceme mať len multiplayer a úplne na singleplayer zabudnúť,“ hovorí McDonald. „Do oboch dávame plné nasadenie.“

O singleplayeri toho nevieme príliš okrem toho, že pôjde o prequel celej série. Stále budete hrať za Kratosa, ale „bude to jeho najmladší verzia, ktorú ste kedy videli. Chceme ukázať jeho inú tvár. Ľudskejšiu tvár,“ hovoria tvorcovia. Ako ale môže ovplyvniť toľko práce na multiplayeri hru pre jedného? „Singleplayer bude len o trošku kratšie,“ prezradil Todd Pappy, režisér God of War: Ascension. „Už máme všetko naplánované a single bude kratšia len o trošku.“

Séria God of War je tiež známa tým, že posúva hranice toho, čo konzola PlayStation dokážu graficky zobraziť. Jednička ukazovala schopnosti druhého PlayStationu, dvojka je potom vystavili na maximum, a keď v roku 2010 vyšla na PS3 trojka, všetci boli ohromení už úvodný častí. „Vždy chceme byť lepší a lepší,“ hovorí na to Pappy. „Osobne si myslím, že to, čo máme v prvých dvadsiatich minútach, všetky úplne odrovná.“ > eurogamer.cz

Než opustíte rotundu na Olympe, musíte si vybrať boha, ktorému odprisahajú vernosť. V tejto betaverziu si môžete vybrať medzi Diem a gréckych bohom vojny Áreem.

Ak ste bitkárom, ktorý má rád kombá a boj zblízka, skúste Area. Získate tak ohnivú mágiu, ktorá prelomí nepriateľskú obranu, a predmety, ktoré vám dajú výhodu vo fyzickej konfrontácii. Ak ale máte radšej taktickejší súboje, vyberte si Dia. Ak budete mať na svojej strane gréckeho boha hromov a bleskov, dokážete vyvolať mocná elektrická kúzla, ktorá protivníkov ochromí. Tiež budete môcť využívať predmety, ktoré vám vylepšia obranu. > http://cz.playstation.com