Nemusíte byť žiadni koumáci, aby ste pochopili, akým smerom sa vývojári akčných hier pred niekoľkými rokmi vydali. Možno si svoju chybu sami neuvedomili, faktom ale zostáva, že sa momentálne brodíme tituly, v ktorých sa to len hemží tisíckami zabitých nepriateľov, zbombardovanými kontinenty a globálnymi vojnami. Ako keby všetci chceli viac a viac pompéznosti, kvôli ktorej sa ale z hier pozvoľna vytráca atmosféra a moment akéhokoľvek prekvapenia. Avšak malá nádej tu predsa len zostáva a nie je príliš veľkým prekvapením, že prápor drží vývojári Ubisoftu.

Vďaka spojeniu so spisovateľom Tomom Clancym sa totiž dostali k solídny zbierke tak-tických sérií, v ktorých ide v prvom rade o precíznosť. Či už sa jedná o Rainbow Six, Splinter Cell, alebo Ghost Recon, originálne hrateľnosť bola vždy zaručená. A práve nový Ghost Recon je tu od toho, aby hráčom pripomenul, že to ide aj bez popcornu.

Ghost Recon: Future Soldier

Zjednoť svoj tím > Po akčných eskapádách v predchádzajúcich dieloch Advanced Warfighter sa nový Future Soldier orientuje skôr na príbeh, a hoci nejde o bezchybné scenáristickej dielo, udrží vašu pozornosť dostatočne dlho. Všetko sa točí okolo dvoch tímov Ghost – Predator a Hunter. Osud toho prvého sledujete v úvodnej animácii a nie je to zrovna veselá podívaná. Tím Predator vedený Joeom Ramirez narazia pri misii v Nikarague na odistenie bombu, ktorá svojím výbuchom zmetie z cesty všetko živé v okruhu 50 metrov, a celý tím tak ide do kytičiek. Na scénu sa preto logicky dostáva záložné operačné skupina Hunter, ktorá má jedinú úlohu – vypátrať, kto za nastražením pasce stojí, a zlikvidovať ho. Zdá sa to jed-noduché, ale ako to už v Clancyho príbehoch býva, na povrch sa postupná dostávajú ďalšie a ďalšie detaily, vďaka ktorým presedíme u hry pekných pár hodín.

S jednotkou Hunter sa postupne pozriete do zaujímavých kútov sveta, na čom chceli vývojári demonštrovať kvalitu grafického spracovania. Na prvý pohľad sa im to darí – napríklad striedanie púšte sa snehom zaviatym údolím je veľmi pôsobivé – až príliš skoro ale narazíte na nedorobky, ktoré kazia inak perfektný prvý dojem. Konkrétne ide o poblikávající pozadí, doskakující textúry a hrubé modely objektov mimo plánovanú trasu pochodu. Nič kritického to ale nie je a hra aj na konzolách znesie porovnanie s konkurenciou.

Ghost Recon: Future Soldier

Vojaci budúcnosti > Hovoríme ale iba o úrovni grafického spracovania, po stránke hrateľnosti je totiž Future Soldlerv porovnaní napríklad s Call of Duty niekde inde. Vyskúšať si to môžete hneď na začiatku – ak sa rozhodnete prejsť úrovňou sami za seba v snahe poslať k zemi všetko, čo sa pohne, úspech vás nečaká. Matadori a znalci série už vedia, že Ghost Recon je o tímovej spolupráci, a neraz sa vám bude hodiť, že vašich parťákov ovláda vcelku schopná umelá inteligencia. Do akcie idete v štyroch a okrem presnej mušky na vás čaká najmodernejšie vybavenie, ktoré však nepreteká do SCL-fi. Vývojári sa sústredili na použitie takýchto technológií, ktoré už niekto vynašiel, av lepšom prípade je v podobe prototypov skutočne skúša.

V prvom rade ide o systém aktívnej kamufláže, ktorý z vás síce neurobia úplne neviditeľný stroj na zabíjanie, ale spoľahlivo vás vo členitom teréne skryje pred zrakmi hliadkujúcich nepriateľov. 0 jeho spustení sa navyše nemusíte vôbec starať – sta-_J čí sa prikrčiť a ísť na vec.

Kamufláž sa vypne v momente, keď sa postavíte alebo začnete okolo seba strieľať, v tej chvíli ste totiž odhalení a razantne sa menia pravidlá hry.

Ďalšou hračkou, ktorá vám pomôže v postupe, je taktický Drone. V základnom režime ide o kvadroptéru, ktorá sníma bojisko, a čo je najlepšie, dokáže tagovat nepriateľov tak, aby ste ich mohli vzápätí rýchlo spacifikovať. Druhý režim počíta s jazdením po zemi a vďaka rov * nému systému kamufláže ako u vojakov sa môžete preháňať doslova pod nohami nepriateľov. Hlavnou funkciou je ale elektromagnetický impulz, ktorý vie vyradiť elektronické zariadenia v okruhu niekoľkých metrov, prípadne na malú chvíľku zmiasť okolo stojace ľudí. Hodí sa to pre nečakaný vpád do miestnosti, ktorý samozrejme prebieha v efektnom, hoci stále okoukanějším spomalenom čase.

Čítaj celý článok na: Ghost Recon: Future Soldier. (07/2012, číslo 219). Level, strana 8. Predplatné Level