Bastion, RPG hra z roku 2011 určite spôsobila rozruch v hernom svete a narobila okolo veľa vĺn. Hlavným dôvodom bola jednak inovatívna hrateľnosť hry ale aj dizajn a umelecké podanie hry. Bastion šiel svojim vlastným smerom a bolo vidieť, že sa nesnaží len slepo kopírovať to čo už na trhu dobre poznáme. Bude Transistor pokračovaním spojenia netradičnej hrateľnosti a vizuálneho zážitku v izometrickom pohľade?

Supergiant, štúdio za oba titulmi má v pláne niečo iné. Transistor bude iná hra ako Bastion i keď možno by sa mohlo zdať že má rovnaký kabát, predsa len to bude o niečom inom. Hrdinka hry sa volá Red, červeno vlasá kráska ktorá sa preberie vo svojich zlatých šatách vedľa priateľa, ktorý sa ju pravdepodobne snažil ochrániť. Pri ňom však leží meč ktorý si hovorí Transistor ktorý sa k nej prihovára hlasom jej mŕtveho spoločníka.

Hlas alebo rozprávač je k nám tentoraz bližšie ako to bolo v Bastione. Tentokrát sa k nám prihovára osoba ktorá nám bola veľmi blízka a prihovára sa nám prostredníctvom meča. Red a jej nový modrý svietiaci priateľ, meč na svojej ceste stretávajú ďalších mŕtvych, ktorých duše sa prevteľujú do meča a umožňujú tak získať nové schopnosti. Hneď hráča napadne niekoľko otázok, čo je to za zbraň, prečo po nej neznámi roboti tak tvrdo idú, aké schopnosti v sebe skrýva meč, boli zabitý všetci mŕtvy mečom? Keďže ani na jednu otázku neviete ako hrdinka Red odpoveď, viete že niečo nieje v poriadku. Každý z duchov dokonca vyzerá, že bol Vašim dobrým priateľom.

Genialita v Transistore spočíva v novom bojovom systéme alebo mixom viacerých bojových systémov. Ten sa podobá mechanike podobnej z hry Fallout 3 s názvom VATS alebo Splinter Cell Convictions. Tento systém „označ a spusti“, spôsobí zastavenie času, v ktorom si naplánujete čo by ste v ďalších krokoch chceli urobiť. Útok mečom, presun, streľba míňa Vašu energiu viditeľnú v hornej časti obrazovky. Ak ste útok naplánovali a ste sním spokojný už ho len potvrdíte a sledujete ako Red zadané úkony vykonáva. Samozrejme nejde o ťahové RPG pretože na nepriateľov môžete útočiť aj v reálnom čase. Tieto útoky je možné ľubovoľne kombinovať.

Mechanika a prechod z reálneho času do ťahovky je jednoduchý, rýchli a nijako neotravuje. Čo je super v ťahovej časti nieste nijako obmedzovaný a presúvať sa môžete ľubovoľne. Nepriatelia tak isto nereagujú na Váš útok ťahovo ale v reálnom čase. Ak sa Vám plán nepáči môže kroky rušiť späť a naplánovať nový útok.

Ťahovú časť alebo zastavenie času (aj tak by sa to dalo nazvať), nieje možné využívať permanentne. Ten sa totiž minie a musíte počkať kým sa Vám energia znova nabije. Netreba sa báť pretože obnovenie trvá niekoľko sekúnd. Vtedy určite využijete hru v reálnom čase v klasickom Diablo štýle. Je na hráčovi či si do hry zamieša trocha stratégie a ťahovky v premysleným útokoch alebo hru bude hrať čiste akčne v real time.

Kreatívny šéf Greg Kasavin sa vyjadril že Transistor hrá veľmi rád v reálnom čase ale keď je v úzkych využíva ťahovú časť, na druhej strane ich kolega Gavin hra celú hru ťahovým spôsobom. Cieľom bolo nechať na hráčoch ako budú systém využívať a do akej veľkej miery to bude ovplyvňovať ich hru.

Transistor do hry taktiež pridal sekcie ktoré sú čiste v 2D rozmere. Tieto 2D sekcie budú slúžiť ako scénky s Red, oddychové časti ale interaktívne. Na ukážke bolo možné vidieť ako Red uháňa na motorke ktorú môžete ovládať. Interaktivita sa však bude v jednotlivých 2D scénach stupňovať. Interaktivitu chcú všade, sľúbil Kasavin.

Bastion mal však aj iné eso ako vizuálne spracovanie hry. Bola to nastaviteľná obtiažnosť hry o čo sa Supergiant snaží nepochybne aj v prípade Transistor. Nebude to však také jednoznačné. Znova sa k tomu vyjadril sám kreatívny šéf Kasavin, že len pretože to fungovalo v prípade Bastion nemusí to fungovať pre Transistor. Nikdy nerobia niečo len preto že tomu tak bolo v minulosti, vždy prehodnotia svoje rozhodnutia a snažia sa urobiť to, čo je pre hru správne momentálne.

V hre Transistor na Vás čaká svet plný efektov, dobrého soundtracku a lákavou hrateľnosťou. I keď je k dispozícii iba 15 minúť hrania Transistor je živá hra s čerstvými nápadmi na ktorú keď sa pozrieme bližšie nájdeme akčnú hru s ťahovými prvkami. Vyzerá to zatiaľ tak že Supergiant sa pokusí vypustiť do sveta ďalšiu hernú pecku ako to bolo v prípade Bastion. Ale predsa to bude iná hra a nebude kopírovať svojho predchodcu. Čo je úloha v ktorej neobstojí mnoho štúdii. Máme sa na čo tešiť!