Už len pár dni a každý nadržaný fanúšik StarCraft dostane do rúk už druhú časť zo série StarCraft II. Táto má názov Heart of The Swarm v ktorej hlavnú úlohu zohrá Sarah Kerrigan čobi kráľovnej čepelí. Čo okrem príbehu môžeme od hry čakať? No hlavne vylepšený multiplayer. Pri betateste hra totiž nenaznačovala veľké zmeny či inovácie, to sa nedá povedať o hre pre viac hráčov.

V krátkosti spomeňme vylepšenie interface či lepšia organizácia alebo rozmiestňovanie jednotiek, sociálne prvky a podobne. Multiplayer sa tak stave dynamický a jednoduchší nie len pre skúsených hráčov ale aj pre tých ktorý hru prvý krát vyskúšajú.

StarCraft II: Heart of The Swarm

Hru StarCraft II: Heart of The Swarm bolo možné hrať iba v beta verzii a preto nieje jasné ako príbeh bude pokračovať. A samozrejme bolo by to nerozumné príbeh prezrádzať do predu je preto možné sa vyjadriť k multiplayeri a k jeho hrateľnosti.

V multiplayer hre a beta verzii bolo možné vyskúšať si hry proti jednému hráčovi alebo dvaja na dvoch hráčoch. V plnej verzi to bude bitka traja proti trom alebo štyria proti štyrom. Hru je možné začať aj proti umelej inteligencii teda AI, ktorá sa každým levelom zvyšuje a je agresívnejšia. Komunita má taktiež vytvárať a zdieľať to pod priečinkom Arcade, kde nájdeme aj to čo vytvoril Blizzard sám. Ak sme už pri priečinku a ponuke, nájdeme tu aj chat kde je možné hľadať klany alebo iných hráčov. Dokonca môžete si vybrať za protivníka aj hráča z iného regiónu čo bolo opravené aj v pôvodnej hre Wings of Liberty.

StarCraft II: Heart of The Swarm

Ak mate technické problémy a z hry Vás vyhodí alebo odpojí existuje možnosť znovu pripojenia a pokračovania začatej hry. Vašu hru si môžete aj spätne pozrieť analyzovať a čo je skvelé hru môžete začať aj hrať v časovom momente v ktorom si myslíte že ste urobili chybu. Tu doslova platí učiť sa na vlastných chybách, analyzujete a zahráte tam kde taktická chyba nastala. Observer mód neostal v zabudnutí a bol tiež vylepšený to tej miery, že je na Vás ktoré jednotky či budovy budete sledovať vo zvýšenej miere.

Ikonky sú novou doménov nie len v hrách od Blizzard. V StarCraft II: Heart of The Swarm mám možnosť v prípade nutnosti označiť všetky dostupné jednotky jednou ikonov, prípadne označiť jednotlivcov ktorý nemajú momentálne čo robiť. Pri hromadnom označovaní jednotiek sa tieto rozdelia do skupín a Vy už len zvolíte ktorú a kam má zaútočiť. Skupiny sa nevytvárajú klávesovými skratkami alebo od-kliknutím na lište.

StarCraft II: Heart of The Swarm

Vaša hra bude aj odmenená, začo budete a koľko odmenený si samozrejme vždy pozriete na konci každého súboja. Skúsenosti ktoré nadobudnete v hre sa úročia levelmi na každú rasu, novými avatarmi alebo symbolmi. Môžete získať aj trofeje či iné bonusy a hlavne uvidíte porovnanie oproti Vaším predchádzajúcim hrám. Či sa zlepšujete, stagnujete alebo ste na tom horšie.

Novinky Vás čakajú na pri jednotkách, čo by to bolo za novú časť hry bez nových jednotiek. Na strane Zergov to je Swarm Host. Vyzerajú skoro ako korytnačky ktoré sa plazia a skrývajú sa v zemi. Ich využitie spočíva v produkcii Kobyliek, ktorých životnosť je časovo obmädzená ale ich produkcia je zdarma a počas celej životnosti Swarm Host. Niekoľko takýchto pomocníkov dokáže urobiť poriadny zmätok. Viper je ďalší pomocník ktorý nemá zbrane na priamy útok ale dokáže napríklad zhoršovať viditeľnosť a dostrel nepriateľských jednotiek. V prípade potreby premiestni na iné miesto zase tie Vaše. Skvelá vec je aj únos nepriateľskej jednotky ktorú premiestníte k Vám do obkľúčenia.

Hellbat je nová podpora ľudí, ten dokáže fungovať ako napalm sprej alebo ako skautské vozidlo s plameňometom. Je to podporná jednotka a prieskumník. Na obranu je vhodný zase Widow Mine, ktorý funguje tak, že sa zahrabe do zeme a pri detekovaní nepriateľa vypustí miny.

Oracle je najnovšia podpora pre Protossov. Oracle sa hodí najmä na spomalovanie nepriateľov prípadne tiež na prieskum na cudzom území. Materské jadro vystriedalo Materskú loď, tú však stále môžete vytvoriť z vášho jadra. Pri Protoss útočnej taktike sa ale nezmenilo nič a útok na nepriateľa s Void Ray je stále osvečený spôsob.

StarCraft II: Heart of The Swarm predstavuje zaručenú zábavu a hlavne dlhú multiplayerovú zábavu. Vylepšené užívateľke prostredie, nové jednotky a zrýchlené ovládanie k tomu prispejú len pozitívne.