Po minuloročnej grandióznej prezentácii na výstave E3 sa ale zase hovorilo o tom, že pôjde o prachsprostou vykrádacku Left4 Dead, kde namiesto zombíkov budeme kosiť Votrelcov. A tohtoročné dojmy? Zase úplne odlišné. A dôvod je jednoduchý – tentoraz totiž vývojári zo štúdia Gearbox konecne rezigno vali na nutnosť ukázať novinárom akciu a vďaka tomu sme mohli vidiet aj ďaleko atmosférictejší pasáže. Také, v ktorých sa spolu so svojim kolegom mariňáka prechádzate po miestnostiach, ktoré sú zamorené ešte nevyliahnutými vetrelcami a naraz za vami spadne skúmavka.

Aliens: Colonial Marines

Také, v ktorých dlhé sekundy prechádzate chodbou, detektor pohybu bije ako splašené, vy sa pozeráte neustále za seba, ale útok stále neprichádza. A nechýbali ani prvoplánové ľakačky, kedy otvorí te škrípajúce dvere a vetrelec príde oknom, alebo vetracie šachty. Práve nejakým spôsobom limitované prostredie, kedy nemáte príliš veľký manévrovací priestor a prskající kyselina z čiernych mŕtvol predstavuje veľké nebezpečenstvo, je na Aliens: Colonial Marines to vôbec najlepšie.

Aliens: Colonial Marines

Aj keď toho votrelca veľa nevydržia a radového Aliena odpravíte aj polovicou zásobníka, v rýchlosti a mrštnosťou s akou podnikajú jednotlivé útoky, tkvie ich najväčšia sila. Neustále skákanie z podlahy na stenu a zo steny na strop jazdí spracované veľmi efektne. Nepriatelia nejdú vždy tou najkratšou cestou smerom k vám, ale snaží sa, vedomí si svojej zraniteľnosti, čo najviac vyhýbať streľbe. A to platí tak pre votrelcov, tak pre vojakov a nájomných žoldnierov, s ktorými sa zároveň pustíte do sporu. Dôraz na nepriateľskou umelou inteligenciou je teda značný.

Stačí, aby ste v miestnosti zhasli všetky svetla (síce nemáme paru, preco by ste nieco takého robili na základni plnej votrelcov, ale OK) a koordinácia útoku sa rapídne zmení. Kontrovať musíte len a len premyslenou taktikou.

Čítaj celý článok na: Aliens: Colonial Marines. (08/2012, číslo 220). Level, strana 26-28. Predplatné Level