DMC: Devil May Cry je rovnako ako jeho predchodcovia štýlovú frenetickú akcií, kde hrá hlavnú rolu masakrovanie démonických nepriateľov, ktorí sa na vás valí po hordách. A hlavný hrdina Dante, ktorý je Nefilim – napoly démon a napoly anjel, má viac než len prerezala pusu na to, aby sa ich dokázal efektívne zbaviť.

Po zuby ozbrojený a štýlový k tomu!

Dante je majster akrobacie, s neskoršími vylepšeniami dokáže metať nielen premety a skákať metre vysoko, ale aj lietať a za pomoci vystrelovacieho háku aj priťahovať obrie predmety alebo sa vyniesť do veľkej výšky. V boji s roztodivnými démonickými hordami sa mu vždy hodí jeho meč Rebellion, dvojica pištolí Ebony & Ivory, sekera Arbiter, kosa Osiris, rukavice Enyx, hviezdice Aquila, brokovnice Revenant a granátomet Kablooey, ktorý strieľa na diaľku odpalovatelné strely. Dante má tak veľa prostriedkov, ako s protivníkmi poriadne pozametať. > Viac

DMC: Devil May Cry je remakom skutočne po každej z herných stránok. Do rúk sa nám dostáva kompletne premenený Dante žijúci v daný moment v meste, kde môže byť realita zvrácenější ako myšlienky nejperverznějšího chlapíka prechádzajúceho jeho ulicami. Samotný Dante nikým takým možno nie je, ale bude to práve on, kto sa prostredníctvom limba do sveta démonov dostane a pokúsi sa s ním popasovať tak, ako to vie jedine on. Už pri prvom návrate do tohto nepríjemného stavu mysle sa ale stretne s nechutným monštrom usilujúcim o jeho život. Pomôže mu našťastie mladé dievča Kat, ktorá ho následne dovedie za vodcom organizácie zvanej „The Order“, do ktorej je zapletená. V jej čele stojí Vergila, Danteho pokrvný brat, ktorému sa rozhodne, ako to tak v podobných situáciách býva, pomôcť so záchranou sveta. Po ceste ho ale prenasleduje mnohé vrátane vlastnej minulosti tvorené predovšetkým tým, že bol splodený diabolským otcom a anjelskú matkou. a pozície úhlavného nepriateľa? Tú si nateraz zabral Mundus, vládca diabolského sveta, ktorý chce Danteho vidieť mŕtveho čo najskôr, pretože jedine on či jeho brat môžu zastaviť Mundovu neobmedzenú silu. > Viac

Na ovládanie si sťažovať nemožno. Naopak. Všetko je rýchle, presné, intuitívne, čo je podstatné pre skladanie veľkých komb Nedávno som znovu dohral DMC 4 a musím povedať, že u nového DMC som mal pocit z ovládania hlavnej postavy ešte lepší. DMC necháva do hry vstúpiť aj nováčikov, a tak sa rýchlo naučíte základy bez tlačenia na pílu, a potom už je len na vás, ako sa budete v boji realizovať spoločne s tým, ako sa zvyšuje náročnosť.

Vlastne, práve v obtiažnosti tkvie asi jediná väčšia výčitka. Hodil by sa ešte jeden stupeň obtiažnosti, od začiatku. Hral som na Nephilim, teda najvyšší začiatočné a hoci som sem tam umieral, nebolo to tak frenetické ako v DMC 4. Až Son of Sparda ponúkne výzvu aj veteránom, a ten sa bohužiaľ odomkne po dokončení hry. Ak však máte radi výzvy a prekonávanie svojich vlastných limitov, asi si budete chcieť hru znovu prebehnúť aj kvôli ďalším prvkom. A mimochodom, nie sú tu žiadne quick time eventy. Žiadne. Ďakujem, Ninja Theory! > Viac

[product id=“20510″]

Devil May Cry skvele kombinuje samotné súboje s pasážami, ktoré nepřetékají akcií samotnú, ale prinajmenšom vás zamestnajú. Cestu vpred si totiž hocikedy pomocou svojich multifunkčných zbraní musíte vytvárať sami, to keď si pritiahnete treba kus dosky, aby ste na ňu doskočili. Vysoko tvárnej prostredie si skutočne žije svojím vlastným životom a ako bonus ešte vytvára svoju zdanlivú rozľahlosťou optickú ilúziu, vďaka ktorej ani nemáte pocit, že by vás hra smerovala lineárne vpred koridorom. Tomu sa hovorí zabiť dve muchy jednou ranou.

Nemáme ten pocit, že by sa nový Devil May Cry mal zaradiť po bok nevydarených reštartov značiek (hoci mierne pochybnosti zo strany fanúšikov prísť môžu), pretože ak vnímate hru ako nový začiatok, teda tak ako to vidí aj autori, dáte nám za pravdu, že tejto akcii nechýba základné ingrediencie k tomu, aby sa stala aktuálna pecka…. > Viac