Tretí Dead Space je prúser. Aspoň tak o hre hovoril každý, kto videl prezentáciu hry v rámci E3 konferencie Electronic Arts. Lenže odsúdiť celú sériu na základe dvojminútového videa je hlúpe a zbytočné zároveň. Lepšie bolo počkať, s čím sa vývojári pochváli za zatvorenými dverami, kde je na predstavovaní väčší priestor i pokoj, a až potom vynášať prvé súdy. A ten náš prekvapivo nevyznieva pre Dead Space 3 zle.

ISAAC V ĽADE > Chápeme obavy hráčov, ktorí začali panikáriť v momente, kedy sa vývojári chválili tým, ako sa s hlavným hrdinom Isaacom Clarkom pozrieme do otvorených priestorov planéty Tau Volantis, postrielate pár ľudí a užijeme si slniečka. Nie je to totiž v súlade s nádychom predchádzajúcich dielov, ktoré stavili všetky karty na potemnelu atmosféru šedých koridorov. Práve sterilita prostredia ale bola hre v druhom dieli paradoxne vyčítaná a vývojári si len vzali kritiku k telu. Nemusíte sa však báť, že by hororové okamihy z hry zmizli. Aj v snehovej búrke sa budete báť a prebiehanie od trosiek lode do chodieb základne sľubuje rýchle striedanie tempa. Navyše celá prezentovaná lokácie tvoria len jednu časť hry, v ktorej sa postupne pozrieme na ďalšie planétu a do typických chodieb vesmírnych plavidiel budúcnosti.

Všetko by malo korešpondovať s príbehom, ktorý nadviaže tam, kde druhý diel skončil, a odkryje otázniky, na ktoré sme doteraz odpoveď nedostali. Jasné je, že Isaac stále hľadá svoju priateľku Ellie, napriek tomu, že z nej je pravdepodobne necromorf a je už dávno mŕtva. Isaac si to ale nechce pripustiť a tentokrát o svojom jednaní bude musieť presvedčiť aj druhú postavu vojaka Johna Carver.

Čítaj celý článok na: Dead Space 3. (07/2012, číslo 219). Level, strana 39. Predplatné Level