Na dovolenku v Borderlands 2 budete spomínať ešte veľmi dlho. Teda ak vás nezožerie obrie červ. Titul totiž úspešne kombinuje to najlepšie z predchádzajúceho dielu a ešte pridáva niečo navyše.
Hry používajú hŕbu fígľov, ako prikovať publikum k monitoru alebo televízii. Niektoré vsádzajú na jednoduchú, ale návykovú hrateľnosť, iné na náhodne generované zariadenia, ďalšiu na robustný systém vylepšovania hráčovho alter ega.
Ak sa vývojárom podarí aspoň jeden z týchto prvkov dotiahnuť, výsledkom je zábavná a chytľavá hra. A po viac ako 20 hodinách s druhými Borderlands si trúfne tvrdiť, že borci z Gearbox ponúkli všetky tri menované prúty a hráčov si okolo prsta obtočí za pár minút.
Prvé Borderlands boli tuze zábavnou akčnou hrou na hrdinu v kabáte frenetické strieľačky. Najväčšie rezervy hra mala v príbehu, pamätáme si napokon len to, že sme sa hnali za tajomným Vault. Ten mal totiž ukrývať poklad obrovskej hodnoty.
Ako to dopadlo, nebudeme prezrádzať, prípadné medzery vo vzdelaní ale po vyskúšaní dvojky možno budete chcieť doplniť.

Autori si našťastie uvedomili, že scenár prvej hry bol děravější ako obeť rozzúreného dikobraza a na príbehu zapracovali.
Hra tak má konečne poriadneho záporáka – fešák Jacka sudičky obdarili krásnou tvárou aj infantilným zmyslom pre humor. A za jeho vtipy mu už chvíľu po spustení budete chcieť pocuchať fasádu.
Hoci putovanie po svete Pandory nie je príbehovým veľdielo s oscarovým ambíciami, hra ponúka konskú dávku humoru. A ten scenáristická zaškobrtnutí vrchovato vynahrádza. Veľa úloh je totiž len výhovorkou pre poriadny masaker.

Legrace je dosť pre všetkých a ešte zostane
Pandora je obývaná neskutočným počtom bláznivých, psychotických, neurotických aj inak poznačených postáv. A niektoré vám rozhodne utkvie v pamäti.
Trebárs trinásťročná Tina, ktorá si ako každá malé dievča hrá s bábikami. Lenže je napcháva dynamitom. A keď chce usporiadať čajový večierok, kanvicu si vyrobí z trosiek jednomiestnych helikoptér, ktoré pre ňu zostrelíte.

Potom už vás len ťažko prekvapí, že bandita, ktorý je na tomto večierku čestným hosťom, skončí horšie než len obareniu čajom.
K popukání je tiež tunajšia paródia na Korytnačky Ninja. Prvé podozrenie pojme hráč už pri zadaní úlohy – obhliadne bandu mutantov žijúcich v kanalizácii, každý chodí oblečený v inej farbe. A ako návnada potom poslúži pizza.

Borderlands 2 – Recenzia na Hrej.cz

Keď vtedy chlapíci okolo Randyho „Vidličky“ Pitchforda prezentovali prapôvodnej verzii prvých Borderlands, ktorá samozrejme ešte nedisponovala svoju charakteristickú štylizáciou, nikto z hráčov ani novinárov z hry príliš paf nebol. To si našťastie vzal k srdcu aj Gearbox, ktorý vizuálnu stránku prekopal od základov, vytiahol silné čierne kontúry az úplne obyčajných Borderlands sa zrazu stala jedna z najzaujímavejšie vyzerajúcich hier. Vtedy asi málokto čakal, že po štvoricu pomerne úspešných DLC sa dočkáme aj takto vybrúseného pokračovanie, ale o to väčšiu radosť z finálnej verzie máme.

Zbrane, zbrane, zbrane!
Sú všade a sú ich miliardy. V pomyselných vrecúškach je nosia roboti, chrobáky i banditi, veľa z nich nájdete na značkových záchodoch od spoločnosti Dahl, tie najlepšie vám potom budú odmenou za plnenie náročných úloh a nachádzania vzácnych truhiel. Obrovský počet náhodne generovaných zbraní je skrátka poznávacím symbolom hry priznajme si, že lov zbraní je ďaleko zábavnejšie než lov .. čohokoľvek iného. Samo šťastie potom rozhodne, či vám nadelí naozaj trápne prdítko biele kvality, alebo vážne užitočný kanón kvality fialovej, ktorý roztrasie kolená i tých, čo žiadna nemajú. A hoci už prvý diel zbrane rozdeľoval podľa jednotlivých výrobcov a typov, až dvojka túto zaujímavú kategorizáciu dotiahla a napríklad hračky od Tediora tak mávajú úplne iné vlastnosti ako hypermoderný delá Hyperion, o komických chybách v názvoch banditských zbraní nehovoriac.

Spolu so zbraňami sa do výbavy vracia aj ďalšie vylepšováky – energetické štíty, granátové mody, class mody a upravené eridiové artefakty. Kým prvé tri menované zostali prakticky bez zmien, vzácne krámy z mimozemského eridia fungujú trošku inak. Už neovplyvňujú iba elementálnu efekt hlavné schopnosti vybraného charakteru, ale pripomínajú skôr taký sekundárne class mod, pričom teda ovplyvňujú aj základné atribúty ako rýchlosť prebíjania alebo spätný ráz zbrane.

Ak by sa vám naskytol problém s nedostatkom miesta v inventári (a verte, že sa naskytne docela čoskoro), nebojte sa využiť Rolandova trezoru, v prípade nespokojnosti s maximálnou nosnosťou munície zase využite novej meny a bleskovo si pokupujte práve tieto upgrady. Značného vylepšenia sa dočkala aj úprava vzhľadu postavy, preto sa teraz nemusíte spoliehať len na niekoľko základných farbičiek, ale sú vám servírované rovno desiatky unikátnych (a celý rad odomykateľných) skinov a hláv. Úplne k ničomu, ale kto z nás nemá rád zbieranie zbytočností.

Dočasná verzia hry ponúka štyri chraktery – gunzerkera, sirénu, vojaka a Assassina, ale ten, kto by čakal, že rozdiely medzi jednotlivými triedami budú výrazné, by mohol byť sklamaný. Každý je totiž schopný používať ktorúkoľvek zbraň a to celkom obstojne, minutej body za jednotlivé skilly potom poskytujú len menšie vylepšenia a zjednodušenia, bez ktorých sa v pokoji zaobídete. Nakoniec je asi len na hráčovi, či mu bude dosť divné, že hruda svalov Salvador v ruke drží elegantný odstřelovačky a subtílne Zero medzi nepriateľmi kľučkuje s masívnou brokovnicou vo svojich drobných rúčkach.

Štyri sú viac ako jeden .. o tri

Trochu iná situácia samozrejme nastáva v režime kooperácie, kedy hra výrazne přituhne a razom sa starostlivé preštudovanie špeciálnych zručností oplatí. A k čo-VVU ešte jedna dôležitá poznámka – ak neplánujete hru s aspoň jedným kamarátom, poriadne si investíciu premyslite! Borderlands 2 už síce nezívají takú prázdnotou, ktorú nás šialene štval prvý diel, a aj solo sa dá celkom dobre hrať, multi-playerovej zážitok je ale úplne iná kapitola. Predstavte si, že by ste hrali Counter-Strike len s topánky …

Ak vynecháme drobné technické problémy, ktorým sa dnes nevyhne snáď žiadna novinka, vadí nám v podstate len dve veci – otrasne nevyrovnaná obtiažnosť a pre PC hráčov hrozný interface. Nemáme žiadny problém s tým, že druhé Borderlands sú podstatne ťažšie ako tie predchádzajúce, keď sa potom ale ocitnete v situácii, kedy jednému z bossov sa k vnútornostiam dostanete až na nejaký desiaty pokus a vzápätí sa ďalšieho zbavíte behom piatich sekúnd, zrejme je niekde chybička . Tá je na rozdiel od zpraseného užívateľského rozhrania pomerne znesiteľná.
S gamepadom v ruke by ste skúškou trpezlivosti mali prejsť, myškaře však čaká absolútny peklo, pretože predovšetkým inventár, s ktorým je potrebné manipulovať celkom často, veľmi rád hnevá. Taká hlúposť a pritom tak nesmierne otravná, opraviť prosím!

Borderlands 2 – Recenzia na games.cz

Recenzovaný verzia: PC
Verdikt: Šialené, vtipné a výrazne lepšie, než prvý diel. Borderlands 2 nijako drasticky nemení herné formulu, ale pôvodné mechanizmy upravuje k úplnej spokojnosti a pridáva pár nových. Na prvý pohľad si niektorých zmien možno nevšimnete, ale váš zážitok bude vďaka nim vo výsledku oveľa lepšie.

Komiksová RPG strieľačka Borderlands si medzi hráčmi zaslúžene vydobyla status rozhodne nie dokonalé, ale nesmierne zábavné záležitosti a na druhý diel sa čakalo s nemalým očakávaním. Čakanie už je však u konca, všetky reklamné masírka môže ísť stranou a vy sa už v piatok budete môcť vrhnúť späť do (sprvu mrazivého) objatí Pandory. Čo vás čaká?

Košaté stromy zručností a pestrejšie prostredie
Borderlands 2 môžete hrať za štyri triedy, čo zrejme pre fanúšikov nie je žiadne tajomstvo – snipera, gunzerkera, ktorý môže naraz strieľať z dvoch ľubovoľných zbraní, známu sirénu a vojaka spoléhajícího sa na vežičky. Má voľba padla na snipera, takže môžem hovoriť výraznejšie len o ňom.
Špecialitou snipera je boj na diaľku, čo presne kopíruje strom stvorený priamo pre ostreľovača. Vďaka svojmu hlavnému skillu, ktorý mu umožňuje sa na päť sekúnd zneviditeľniť, sa ale môže premeniť aj vo smrtiaceho bojovníka nablízko, k čomu má adekvátne vytvorený strom schopností. Najviac ma bavilo investovať do odstřelovaček av prípade potreby som si rád strihol aj výpad do tyla nepriateľa, ktorý bol účinný, hoci som v príslušnom strome schopností nemal investovaný ani bod.
Trieda ako taká sa mi s postupne odemykanými skilly hrala lepšie a lepšie, súboje s nepriateľmi boli zábavné a celkovo ma za snipera hra veľmi bavila, pričom občas nechýbala ani chuť zaexperimentovať, čo Borderlands 2 umožňuje a podporuje. Kedykoľvek by vás totiž štýl hry náhodou začal nudiť, môžete dôjsť do mesta k jednej zo staníc, u ktorej idú ako vyresetovať všetky udelené skillpointy, tak výrazne premeniť vzhľad vášho hrdinu.

Veľkosť batohu si už však na predvolenú hodnotu zresetovat nemôžete, rovnako ako množstvo munície pre jednotlivé zbrane. Keby to šlo, tak vás hra nedonúti nad svojím herným štýlom aspoň občas premýšľať, čo by zábave neprospelo.
Nezvyčajné je aj vymieňanie tokenov získaných plnením rôznych výziev (lootování truhiel, headshot atď) za percentuálny zlepšovanie životov, účinnosti zbraní, rýchlosti dobíjania atď Pre prehľad splnených výziev potom slúži aj vtipný „badass rank.“
Leví podiel na zábavnosti samotnej RPG akcie samozrejme majú aj roztodivné zbrane s kopou ešte roztodivnějších špeciálnych poškodenia – korozívne na armor, zápalné na neoplechované borca, elektrické na štíty a tak ďalej. Podstatné je, že to isté, čo vy, majú k dispozícii aj nepriatelia a nebojí sa toho využiť, čo dodáva hre poriadny náboj.

Hnutie za pestrejšie úrovne
Zovretejší úrovne striedajú veľké oblasti s niekoľkými vedľajšími aj hlavnými questy, pričom pri každej z nich je vidieť, že nad nimi niekto premýšľal, či už ide o zamrznuté pláne a hory striedajúce sa s prepletenými úzkymi tunelmi, malými mestami či jazierkami s kyselinou. Nielenže je v nich potrebné použiť rôzne herné stratégie, ale tiež sa v nich dobre bojuje (je sa za čo kryť a odkiaľ strieľať), teší oko a vyložene lákajú k prieskumu.
K tomu pripočítajte ďalšie drobné vylepšenia, ako výrazne lepšie umiestnenie checkpointov a predĺženie respawn času pre potvory – aj keď posledne menované by si možno ešte predĺženie o pár minút zaslúžilo. Dočkáte sa tiež menšieho počtu opakujúcich sa questov, aj keď si hra neodpustí vás občas zaviesť niekoľkokrát po sebe do rovnakej oblasti (prím v tejto oblasti drží úlohu, ktorý vyžadoval vrátenie sa cez cca štvrtku herného sveta).
Jediné, čo musím vytknúť, sú potom rozsiahle úrovne s väčším počtom úloh, v ktorých sa občas nedajú použiť vozidla. Zdĺhavé presuny kalí radosť z frenetické akcie a pretrvávajúci prívalu nových vecí i skúseností. Drobné mušky potom má bohužiaľ aj mapa, ktorá dokáže byť v niektorých chvíľach dosť neprehľadná.

Borderlands 2 – kreslená pecka

Značne praštěná hľadači pokladov sa vracia, aby nastolili na Pandore poriadok a vykopli krásavca Jacka späť na Mesiac. Podarí sa zopakovať úspech jedničky?

Recenzia z hrania PC verzie.
Pôvodný Borderlands boli veľmi príjemným prekvapením, ktoré kombinovalo FPS strieľačku, RPG titul a brilantné vtipy v scenári spoločne s profesijné cell-shade grafikou. Túto kombináciu si zamilovalo dostatok ľudí na to, aby vývojári začali premýšľať o pokračovaní. Ako ale prekonať hru, ktorá vo svojej podstatne nemali moc nedostatkov? Snáď len vylepšiť všetko, čo sa dá. Túto stratégiu si vzal Gearbox k srdcu a ak môžem súdiť z vyčerpaného výrazu v zrkadle a dehydratácia, bol to výber dobrý.

Za vlasť, slobodu a krásne devy
Ak bolo jednotke niečo vytýkané, bol to jednoznačne slabší príbeh a ubíjajúce stereotyp v úlohách, ktoré hráča do ničoho zbytočne netlačili a po chvíli teda prichádzala ona očakávaná otázka „prečo to vôbec robím?“. Nehľadiac na otvorený svet a kopu úloh skrátka musí existovať kostra, ktorá vás bude ťahať ďalej. Dôvod, kvôli ktorému budete radi pokračovať vo svojej ceste. Gearbox nám sľuboval vychytanie naprostej väčšiny nedostatkov, ako je to ale s príbehom?
Nuž, k mání máme štyri úplne nové postavy, ktoré však vizuálne i charakterovo vychádza z predchádzajúcej štvorky. O ich osudoch i schopnostiach si viac povieme neskôr, zatiaľ sa zamerajme na to, čo na planéte Pandora vôbec ranami robia. Príbeh totiž úzko nadväzuje na koniec prvého dielu (kvôli možným prítomným neznalcům sa vyvarujete spojlerov) a opäť láka na bájne poklady a tajomstvá, ktoré vnútro planéty skrýva. Drahocenný minerál, odhalený v prvom dieli, totiž nie je jedinou chuťovky a medzi obyvateľmi kolujú zvesti o oveľa zaujímavejších veciach. Od minula sa však všeličo zmenilo. Spoločnosť Hyperion teraz vládne väčšine planéty a tí, ktorí sa ju snažili postaviť, dávno hnijú v údolí. Svet sa tak rozdelil na utláčaných a útočníkmi, kde posledné nádeje drží obrnené mesto Sanctuary.

Upravujte a dominujte
Ako som spomenul už skôr, k mání sú štyri nové postavy – siréna Maya, nabíjač Salvador, vojak Axton a asasínmi Zer0 (alebo Zero, ak chcete). Každý má svoju unikátnu vlastnosť a zručnosť, ktorá sa s ním tiahne počas hrania. Maya opäť využíva telekinézu a dokáže znehybniť súpera, Salvador rád používa dve búchačku naraz, Axton ako správny mariňák povoláva na pomoc strieľne a Zer0 na seba hodí Cloak a beží podrezávať hrdla. Ako ste teda pochopili, každá postava sadne inému typu hráčov, práve možnosť výberu je ale to podstatné. Keď navyše dohráte hru, nie je problém ju spustiť nanovo v bonusovom režime, kedy si ponecháte všetky levely aj inventár z prvého dobrodružstva, alebo rovno skúste postavu novú.
Veľkých zmien sa dočkali stromy schopností, ktoré sa delia na tri jednotlivé úseky a kde si svoju postavu už upravujete oveľa starostlivejšie. Práve tu pridávate na sile a poškodenia, zvyšujete štíty či vylepšujete svoju unikátnu schopnosť. Jednotlivé body už však nie sú viazané na postavy a sú prístupné všetkým, čo dáva možnosť ešte väčších zmien a prispôsobiteľnosti. Maya tak môže veľa používať telekinézu a byť skôr obrannú postavou, prípadne najviac vylepšiť útočné parametre a trhať nepriateľov obyčajnou myšlienkou. Zer0 zainvestuje do cloakování a bude potichu ostreľovať z diaľky, prípadne vylepší schopnosti boja nablízko a bude podrezávať jedna báseň. Výber je na vás, a výber tu naozaj pocítite.

Tieto zmeny sú najviac vidieť v kooperačnom online režime, ktorý je novo prístupný až štyrom hráčom naraz. S tromi kamarátmi už je to úplne iná káva, nepriatelia sú oveľa tuhšie a ich počet narastá. Na druhú stranu sa vďaka kooperácii z Borderlands 2 stáva skvelá tímová smršť, o to viac, že ​​už môžu teraz využívať vozidlá všetci štyria naraz. Počas kooperatívnych radovánok však narazíte na jednu nepríjemnosť, ktorá sa týka zbieranie trofejí a pohozeného inventára. Ten je totiž pre všetkých spoločný, čo v prípade zlého výberu parťákov môže vyústiť v neustálu súťaž o to, kto všetko pozbiera ako prvý. Gearbox sa mohol inšpirovať u Blizzardu a využiť rovnakého systému, aký používa Diablo III, kde hráči vidia len svoj lup. Borderlands 2 tak často hrajú na nepríjemnú nôtu chamtivosti a súťaživosti, ktorá by medzi hráčmi samotnými byť nemala.
Keď už som sa dotkol vozidiel, je potrebné túto oblasť rozviesť. Za volant sa dostanete relatívne skoro a jedná sa o dobrý spôsob, ako si skrátiť cestu, ktorú by ste inak išli pešo, čo platí predovšetkým pri hraní s kamarátmi. Vývojári bohužiaľ nevyužili úplného potenciálu vozidiel, navyše aj ovládanie je ľahko krkolomné a nepohodlné, z čoho vyplýva, že vám dopravné prostriedky poslúžia najviac pre rýchlejší pohyb, nie unikátne zážitky z misií či zábavu v otvorenom svete. Škoda.

Nemožno si nevšimnúť ani vylepšené umelej inteligencie. Už v prvom dieli nepriatelia excelovali v nadávkách a hláškách, ktoré nechýba ani tu. Tentoraz sa však oveľa starostlivejšie kryjú a reagujú na vyvíjajúce sa situáciu. Nerobí im problém schovávať sa za väčší kolegami a ak schytajú guľku, často krívajúc do bezpečia. Treba podotknúť, že neúspešne. Veľmi príjemne prekvapila aj schopnosť nepriateľov navigovať terénom. Od takých tupých Bullymongů by človek čakal tupé nabiehaní pred hlaveň, často vás ale napadnú zozadu, pretože si to jednoducho skrátili cez útes, ktorý ste tak pracne obiehal. Možno aj preto sú súboje s bossmi menším sklamaním, pretože sa z väčšej časti sústredí na čo najrýchlejší vystrieľanie zásobníkov. Nutnosť krytia je tu však prakticky nevyhnutná.