Borderlands 2 DLC vyjde 16. októbra
Gearbox dnes oznámili dátum vydania ich prvého DLC do očakávaného hitu Borderlands 2. Nové DLC vyjde 16. októbra, teda necelý mesiac po vydaní základnej hry. DLC bude stáť $ 10 a bude obsahovať nové povolania Mechromancer. Tí, ktorý si Borderlands 2 předobjednají získajú DLC zadarmo. V podstate ide teda o lákalo pre naozajstných fanúšikov, aby neváhali a hru si rovno predobjednal.

Borderlands 2 – herné sucho končí!
Už je to tak, cez 2 mesiace sme sa kopali do zadku a teraz zase nebudeme vedieť, kam skôr skočiť a čo skôr hrať. Jednou z hlavných očakávaných hier tohto roku je druhý diel veľa podareného Borderlands 2, ktoré sa predstavuje pekným trailerom. Hra vychádza už tento týždeň a recenziu pre vás samozrejme prichystáme, výhľadovo budúcu sobotu.

Za nový trailer na Borderlands 2 by sa nemusel hanbiť ani film
Pokračovanie vydareného FPS / RPG mixu vychádza už za tri dni a je vážne na čo sa tešiť.
Už som to párkrát napísal, ale Gearbox jednoducho vie urobiť výborné trailery. A navyše sa nevezú v jednom štýle, ale pekne experimentujú. Launch trailer na Borderlands 2 tak vyzerá ako trailer na vysoko rozpočtový hollywoodsky akčný trhák. Viac netreba dodávať, nechám miesto slov prehovoriť pohyblivé obrázky. Borderlands 2 vychádzajú 20. septembra pre PC, X360 a PS3, keby ste to náhodou ešte nevedeli.

Recenzia Borderlands 2
Testovaná verzia: PC

Keď som Borderlands 2 videl vlani prvýkrát v pohybe, po celú dobu prezentácie som si musel pripomínať, že pozerám na Borderlands číslo dva. Na prvý aj druhý pohľad všetko vyzeralo ako jednička a hoci posolstvo Gearbox počas niekoľkých posledných mesiacov znelo jasne – „Toto je velikánske pokračovanie a zásadný krok vpred!“ – Nie je tak to tak úplne pravda.

Opäť sa ujmete úlohy vault huntera, neohrozeného hľadača mýtického sejfu, ktorý namiesto archeologických kladiviek užíva nezriadeného množstvo zbraní (natoľko nezriadeného, ​​že sa kvôli hre musia prepisovať Guinessova kniha rekordov). Opäť zavítate na povrch dezolátny sci-fi planéty Pandory, ktorej obyvatelia majú slabosť pre ťažký priemysel, poklady a násilia. Opäť sa pokocháte komiksovú grafikou, ktorá tunajšiemu šiblému svetu sedí zo všetkých mysliteľných výtvarných štýlov najlepšie. A opäť sa budete chlámat nad nekonečne perlícím robotom Claptrapem, ktorý sa, dúfam, opäť čo najskôr vráti v nejakom sťahovateľný prídavku.

Vidíte? Stará známa. Len si tú starú známu umocníme na n-tú!
Za Pandoru nápaditejšie

Fakt, že sa celá záležitosť hrá ako minule, ešte predsa neznamená, že autori svoj výstredný mix strieľačky a paběrkovacího RPG neobohatila v rade ohľadov. Jednej takej citeľné novinky si všimnete hneď po zhliadnutí efektného intra, svoju westernovou atmosférou pripomínajúceho úvod prvých Borderlands

Len čo sa preberiete – práve ste totiž prežili dynamitové explózii vo vlaku, ktorej ste, rovnako ako všetci ostatní nežiaduce vault Hunter, prežiť nemali – vám možno na šiji výškač husia koža, lebo ležíte s tvárou zaborenými v snehu (počas pätnástich sekúnd však otvorte prvý bedňu s prvým Loot a už budete v Čajka). Zamrznuté prostredie úvode príjemne nabúrava hnedo-šedý stereotyp z minula, ktorý ku koncu už trochu nudil. Alebo to vtedy nudili tie stále sa opakujúce, „grindovací“ questy?

Zrejme kombinácia oboch, a preto bolo počas hrania Borderlands 2 príjemné zisťovať, že teraz autori venovali náplni neskonale viac starostlivosti. Konieckoncov, Gearbox sa nikdy netajili tým, že jednotka bola experimentom, nie jasným hitom s jasným pokračovaním. Ale potom predali štyri a pol milióna kusov …

Iste, prakticky všetky questy sú stále len zámienkou pre to niekam dodrandit ozbrojeným vehikloch, tam nemilosrdne postrieľať plejádu bizarných nepriateľov plejádou ešte bizarnejšie kvérů, pozbierať asi tri tony predmetov, vrátiť sa a nafasovat odmenu, či už hmotnú alebo finančné. Za utŕžené chechtáky si potom kúpite nové „pracovné nástroje“ u jedného z mnohých automatov šialeného zbraňového dealera Marcusa alebo fanatického doktora Zeda. (Zed ma mimochodom raz požiadal o asistenciu pri chirurgickom zákroku, ktorý spočíval na búšenie do krvou zaliateho pacienta.)

Ako vidno, základ sa od minula skutočne nezmenil, len sa teraz autori snažia vyvarovať tuctovým questům typu „Choď do jaskyne Y, zlikvidujte X chrobákov“, a ku všetkému tak skrutkujú aspoň trochu nápadité zdôvodnenie. Zhodou okolností práve doktor Zed žiadal skalp 25 banditov, ale fígeľ spočíval v nutnosti používať jeho experimentálne zbraň. Navyše nepriatelia konečne pobrali aj nejaké to IQ, takže potýčky s nimi sú väčšie vzrúšo. Občas sa kryjú, skáču parakotúľ alebo im po ustřelení hlavy nepredvídateľne narastie chápadlo ako zombíkom z Resident Evil. Teda, okrem psychoušů, tí sa stále môžu utlouct, aby boli čo najskôr utlučeni.