Ukážka z hry Beyond: Two Souls, ktorú ste mohli vidieť počas tlačovej konferencie Sony, vzbudila veľa otázok. Kto je hlavná hrdinka? Čo pohybuje s predmetmi v miestnosti? Prečo odmieta hovoriť s priateľským policajtom? A hlavne – prečo po nej ide komando S.W.A.T.? Na všetky sme dostali odpovede deň neskôr, počas uzavretej prezentácie priamo na stánku Sony, kde sa pohybovali aj NDE zo štúdia Quantic Dream.

Celý príbeh sa točí okolo spojenie Jodie Holmesova s entitou zvanou Aiden, čo je v podstate duch, ktorý ale môže ovplyvňovať dianie v našom svete. Spojenie trvá od jej detstva – preto tiež bude hra sledovať rozmedzí pätnástich lefc počas oíchž snáď prídeme na to, kto Aiden je, čo od Jodte chce a prečo medzí nimi
nastala určitá symbióza, ktorú bežní ľudia nie sú schopní pochopiť Potenciál neviditeľného protivníka však tvrdé lomcuje s americkou vládou, ktorá schopnosťou Jodie a Aiden chce využívať pre svoje potreby. Práve preto zmobilizovala všetky sitami k tomu, aby ústredné dvojicou dostala pod zámok, kde by na nej mohla vykonávať všemožné pokusy, nie nepodobné takmer, ktoré americká armáda skúšala v priebehu sedemdesiatych rokov.

Cestou necestou > Ukážka z hry sa odohráva približné v polovici, kedy Jodie cestuje vlakom a zároveň sa na seba snaží pútať čo najmenšie pozornosť. Krátky spánok je prerušený nástupom policajnej hliadky, ktorá sa pochopiteľné snaží Jodie vypátrať. Z ríše snov pritom vytrhne hlavnú hrdinku pravej Aiden (pod kontrolou hráča), avšak prezentujúca autor okamžité dodáva, že ak by sme neurobili vôbec nič, tak by sa dej mohol vy vinúť iným spôsobom. Rovnaké tak špiclování medzí hliadkujúcimi policajtmi môže, ale tiež nemusí odhaliť niekoľko stôp, ktoré postupom času začnú zapadať do príbehovej skladačky. Odhalenie Jodie každopádne vedie k naháňačke vagonem, ktorá je charakteristická roztrasenou kamerou a množstvom quick-tíme situácii. Po úspešnom úniku sa Jodie zamyká na toalete, z ktorej vedie jediná možná cesta – otvorom v strope. Na prerazeniu plastových dvierok je však hrdinka príliš slabá, preto jej opäť vypomôže Aiden, ktorého psychická sila si s dvierkami poradia jedným mocným šťouchancem.

DUŠEVNÁ SPOLUPRÁCA > Na streche vagónu sa musí dvojica vysporiadať nielen s útočiacimi ‘policajtov, ale aj s víchrom a dažďom, ktorý bičuje celú strechu. Už sa zdá, že Jodie chytia, ale po sérii úspešných quick-time obranných zákrokov zoskočí z vlaku rovno do lesa. Škrípanie bŕzd a štekot policajných psov naznačuje, že ani tam nebude mať pokoj. Vývojár nás v tomto mieste upozornil na možnosť priameho ovládania pohybu a samozrejme eventualitu nechať sa chytiť $ čím sa spája opäť iné plynutie deja. To sme aIe do-pustiť nemohli a cez napadnutia trojicou vlčiak sa dostáva Jo-die strastiplnú cestou až ku križovatke, na ktorej hliadkujú ďalšie policajti. Jeden z nich si musel odskočiť, čo využíva Aiden a na chvíľku si vypožičiava jeho telo. Nastúpi do auta a začne tropit zmätok. Bez hráčovho pričinenia využíva situácie aj Jodie, nasadá na policajnú motorku a uteká v ústrety temnej noci. Interaktívny film, hovoríte? Dosť možno, nám to ale vôbec nevadí!

Čítaj celý článok na: Beyond: Two Souls. (07/2012, číslo 219). Level, strana 34. Predplatné Level