Všetko čo zatiaľ o Battlefield 4 vieme sa točí okolo singleplayeru. Je to z jednoduchého dôvodu, pretože EA chcelo na akcii GDC spropagovať hlavne kampaň pre jedného hráča/singleplayer. O multiplayeri by sme sa mali dozvedieť viac z E3 akcie ktorá sa uskutoční až v júny. Pre mnohých ktorý na GDC prišli osobne a to sa týka hlavne novinárov, bolo sklamaním vidieť iba už zverejnených 17 minút z hry Battlefield 4. Video si totiž môžete pozrieť aj doma a novinári sa vlastne nič nové nedozvedeli tak ako sú na to zvyknutý, extra VIP predvádzanie hry sa nekonalo.

O hre ale vieme už dosť, či sú to oficiálne tlačové správy alebo krátke poznámky od tvorcov hry. Pripravili sme preto krátke Preview Battlefield 4.

Battlefield 4

Battlefield 4 singleplayerová kampaň by mala pripomínať hru v multiplayeri. Hlavne svojimi otvorenými mapami čo znamená pre hráča možnosť útočiť z viacerých miest a vybrať si kadiaľ pôjde. Nepôjde o otvorený svet v pravom slova zmysle ale bude Vám dovoľovať viac akým smerom sa uberiete. Stým súvisí napríklad aj to ako budete postupovať, napríklad vojenské auto a ním na seba upútate pozornosť či v tichosti budte odstreľovať protivníkov. Tvorcovia tak chcú dosiahnuť čo najrealistickejší zážitok z hry, kde ma Vás zaujímať len to čo bude nasledovať ďalej.

Všetky Vaše rozhodnutia budú monitorované a výsledky budete môcť porovnávať aj s ostatnými hráčmi. Tým sa v kampani pre jedného hráča nebudete cítiť tak osamelo. Príbehovo bude Battlefiel 4 zasadený do Šanghaju kde sa budete snažiť získať informácie o ruských vojskách a čínskom generálovi. Pri tom všetkom budete zachránovať VIP amerických civilistov.

Vašej jednotke budete môcť dávať príkazy a to priamo v boji. Pôjde o jednoduché veci ako paľbu na cieľ, rozmiestnenie a podobne. Zatiaľ sa vie o troch postavách a volajú sa Recker, Irish, Pac. Recker je hlavná postava hry a hlavná postava príbehu ktorú ovládate. Herné ženské postavy nečakajte v inej forme ako NCP nestretnete, čiže ovládať ich nebudete. Vaši kolegovia v boji budú reagovať na jednotlivé situácie rôznymi poznámkami, emóciami a tak Vás majú vtiahnuť do príbehu viac. K reálnemu zážitku dopomôžu aj animácie postáv, ktoré sú tak skutočné že ich nerozoznáte od skutočných ľudí. V Battlefield 4 sa nestane že by niekto len tak postával ako socha.

Battlefield 4

Hra sa bude odohrávať v Azerbajdžane a v Číne, ak nás tvorcovia neprekvapia ešte novými lokáciami. Lokácie majú vyzerať na začiatku misie vždy pekne a pozitívne (zapadajúce slnko, slnečné lúče a podobný crap), potom sa vždy pokazí a bude odzrkadľovať hernú situáciu. Lokácie si budete pamätať lebo každá mapa bude niečim výnimočným a každá bude mať iné výpovednú hodnotu. Po mape sa budete môcť pohybovať aj prostredníctvom aut či iných dopravných prostriedkov, napríklad aj útočné lode.

Aby všetko vyzeralo dobre bude použitý grafický engine Frostbite 3 ktorý predstavuje evolučný pokrok Frostbite 2. Okrem grafického zážitku poskytne aj lepšie vizuálne vychytávky ako je fyzika objektov, ktoré budú reagovať nielen na globálne počasie v mape ale aj od momentálnych podmienok v okolí, napríklad na výbuch granátu, či haváriu automobilu. Dym, stromy, tráva či závesy to všetko bude reagovať na okolie. Frostbite 3 znamená živý svet kde uvidíte stovky vtákov preletovať oblohou, kde v rušných uliciach bežného dňa prežijete intenzívnu prestrelku.

Battlefield 4

Prezentovaná hra bola pravdepodobne PC verzia, ktorá bežala na 60 fps čo momentálne konzoly nemusia zvládnuť. Sklamanie zase dostihne Wii U vlastníkov kde momentálne hra nebude vydaná.

Battlefield 4 bude mať aj uzatvorený Betatest do ktorého sa môžete zapojiť po zakúpení limitovanej edície Medal of Honor Warfighter alebo keď si kúpite digitálnu verziu na Origin.

Hru zatiaľ čakáme na jeseň pre PC, Xbox 360 a PS3.