Ubisoft ani tento rok neopustí svoju líniu každorocného vydávania nového dielu z Assassin’s Creed série. Ale tento rok to bude iné. Ubisoft posúva svoju najúspešnejšiu znacku vpred, opúšta Stredný východ a Taliansko, zanecháva za sebou staré postavy a vrhá sa cez oceán do Nového Sveta o stovky rokov neskôr. Assassin’s Creed 3 vás zavedie do Ameriky, presnejšie do casov Americkej revolúcie, ktorú si vychutnáte v priebehu troch desiatok rokov (1753 – 1783). Na vlastnej koži zažijete ustanovenia štátu a demokracie v tejto pôvodne anglickej kolónii. Udalosti budete sledovat z pohladu polovicného indiána Ratohnhaké:ton, známeho aj pod anglickým menom Connor Kenway, ktorého indiánska matka a anglický otec uväznia medzi dvomi kultúrami. Patrí k obom, ale doma nie je ani v jednej. Do svojho života si však berie to najlepšie z oboch. Jeho cesta a hra zacína v casoch, ked bol ešte malý. Spolu s ním budete prežívat vyvraždenie jeho kmena Mohawkov aj jeho následné rozhodnutie ostat na hranici medzi dvomi svetmi. Bojovat za slobodu a pomáhat tým, ktorí hladajú spravodlivost, nech už patria k akémukolvek národu. Niekde uprostred toho všetkého je zatiahnutý do odvekého boja Asasínov a Templárov. A aj ked sa pridáva k zabijakom, nebude brat templárov ako ultimátne zlo. Autori v novej hre chceli ocami Connora sledovat každú stranu z nadhladu, každá sleduje len svoje záujmy a žiadna nechce nieco ako znicenie sveta. Connor tak stojí medzi indiánmi a kolonistami, medzi vojnovými stranami Anglicanov a Americanov bojujúcich o svoju nezávislost.

ZMENA V KAŽDEJ OBLASTI
Autori na novej hre pracovali tri roky a celý koncept série prepracovali takmer od základov. Vlastne doslova od základov, kedže hra bude naservírovaná na novej verzii Anvil enginu nazvaného príznacne AnvilNext. Chcú s nim priniest next-gen hru ešte na aktuálne konzoly, kde rozšíria prostredia, prinesú rocné obdobia, plynulú zmenu dna a noci, zmeny pocasia siahajúce od slnka, snehu, dážda až po hmlu, ale masívnejšie budú aj boje, ktoré sa zo štyroch stoviek rozšíria na dve tisícky vojakov strielajúcich po sebe mušketami a odhadzovaných exploziami pri dopade delových gúl. Prostredie bude rozdelené na prírodnú cast nazvanú Frontier, hranicu a dve velké mestá, medzi ktorými sa bude rozliehat. Velkými mestami budú Boston a New York, ktoré budú dobovo prepracované a ponúknu už známy štýl hratelnosti z predošlých titulov so skákaním po strechách, kontaktovaním postáv a utekaním pred strážami. Hranica, teda divocina, bude ostrým kontrastom usporiadaného sveta v mestách. V divocine sa bude odohrávat 30% hry a bude jeden a polkrát rozsiahlejšia ako celá mapa z Brotherhood. Na približne 2 km2 ponúkne nové možnosti v sérii v prakticky cistom sandboxovom štýle. Hranica je prevažne zalesnená s cestickami, lúkami, menšími mesteckami a pevnostami. Celá bude prístupná, na každý strom sa bude dat vyliezt, každá skala zliezt. Divocina však nebude prázdna a okrem pravidelných hliadok a anglických konvojov vás budú ohrozovat aj zvery. Stretnete svorky vlkov, zaútocia na vás medvere alebo si ulovíte jelena. Autori zapracovali podobnú funkciu ako v Red Dead Redemption a to stahovanie zvierat z kože, ale s tou podmienkou, že za cistý lov s nožom získate za korist viac penazí; strelné zbrane kožu roztrhajú a jej cena bude nižšia. Doplnkom divociny budú kluby, kde vám napríklad za úspešný lov ponúkne clenstvo Hunting club, od ktorého budete dalej dostávat nové úlohy, ako aj prístup do dalších castí mapy. Ostatné kluby sa budú orientovat na stopovanie, lezenie alebo splavovanie riek. Prostredie v divocine a ani v mestách, nebude statické, zmenia ho rocné obdobia, napríklad sneh a mráz úplne zmenia podmienky prežitia. Lad ponúkne nové cesty krížom cez zamrznuté jazerá, hlboký sneh spomalí prechod, dážd zase spôsobí, že strelné zbrane nebudú fungovat, hmla zníži dohlad ako váš, tak aj nepriatelských vojakov. Oproti tomu pocas zimy v mestách nahradia kopy snehu klasické vozíky so slamou. Sneh navyše umožní stopovat podla stôp, alebo krvi.

POHYB, ZÁKLAD PREŽITIA
Spolu so zmenou postavy sa oproti predošlým titulom zmenili aj animácie. Tie sú plne prepracované a nacapturované priamo na novú postavu. Je totiž indián, jeho pohyby sú bližšie pri zemi ako Ezio alebo Altair, jeho štýl boja je iný, viac dynamický. Všetky prechody budú plynulé a napríklad postava bude bez prerušenia preskakovat medzi nepriatelmi a postupne ich vraždit, brat ich ako ludské štíty, za behu zoberie zbrane, automaticky sa prikrcí v kríkoch alebo vysokej tráve, plynulo prejde na lezenie na skaly, alebo bez problémov v meste preskáce strechami, stromami a tentoraz skocí aj do okien, prejde miestnostami v domoch, kde vystraší majitelov. Novinkou bude aj možnost skákania na pohyblivé objekty, zoskocíte napríklad na voz so senom a dostanete sa v nom skrytý do pevnosti. Samotné boje sa zmenia od základu a oproti súbojom v prvej hre to bude diametrálny rozdiel. Connor bude bojovat s dvomi zbranami naraz. V jednej ruke tomahawk, v druhej ruke skrytú dýku alebo jednu z dvoch pištolí. Ako dalšiu zbran bude mat luk, ktorý využije na tiché ostrelovanie nepriatelov na väcšie vzdialenosti a ked na hluku nezáleží, vie použit aj muškety. Špeciálnou zbranou bude Rope Dart, teda lano s cepelou na konci, pôvodne cínska zbran, ktorú využije napríklad na tiché zabitie nepriatela z dialky alebo ako hák. V dave môže rozhadzovat peniaze alebo dymové bomby, aby ušiel nepriatelom. Typické indiánske skalpovanie však nebude prítomné, kedže autori sa toho pre prílišnú brutalitu nakoniec vzdali so zdôvodnením, že jeho kmen to nepraktizoval. Nový engine príde aj s vylepšenou AI, ktorá teraz bude zahrnovat ako jednoduchú AI tisícok vojakov, len postupujúcich vpred a striedavo strelajúcich do davu oproti, alebo zložitejšiu AI hliadok, ktoré budú mat rôzne skilly a rôzne schopnosti boja a prenasledovania.

SKUTOCNÁ HISTÓRIA AMERIKY
Kedže samotná Amerika bola postavená na základoch tajných spolocenstiev, je to priam ideálne prostredie na rozvíjanie pozadia celej série, ako aj jej prepojenia s budúcnostou. Dozvieme sa skutocné udalosti v pozadí, uvidíme, ako skryté sily manipulovali udalosti, menili históriu a výsledok revolúcie. Vašou úlohou preto nebude vyhrat revolúciu, budete mat vlastný príbeh prepojený práve na tieto historické momenty.

Zdroj : Assassins Creed III Zabijak v Amerike (03/2012 Sector, pp.4-10. /sector/)